Ozzy & Georg

Tog ett besök till Stockholms Stadion och såg Ozzy Osbourne samt Black Label Society.

Istället för att mata på fakta om setlisten (listan med alla låtar som spelades) eller i detalj gå igenom konserten skippar jag det, denna gång. Istället ska jag berätta om de små detaljerna som gjorde detta till en minnesvärd konsert. På gott och ont.

Zakk Wylde (frontman i förbandet Black Label Society) stiger på scen med en huvudbonad mest känd från olika indianers huvud.

Samma man kör några låtar senare ett gitarrsolo som är det tråkigaste jag någonsin hört. Tyvärr, var det shredding utan känsla, melodi eller någon märkbar rytm. Det bara fortsatte och fortsatte.. Blev mer ett träningspass än något annat. En självvald komiker i publiken stod och skrek saker som "Du kommer!" (med tanke på gitarronanismen) för att sedan byta ut det mot "Get off stage!". Jag tror de flesta höll med honom just då. Han var ganska rolig, ändå!
 


Efter en introduktion på stora duken med bilder av Black Sabbath och Ozzy Osbourne springer han på och allt börjar på allvar. Jäkligt bra drag direkt. Ett drag som håller i sig till slutet.

Ozzy sprutar skum över publiken och värst drabbad blev en av kamera killarna. Haha, han såg inte glad ut!

Vattenhinkarna väntar på scen. Ozzy dränker sig gång på gång och slänger ut de på publiken. Något jag tror alla inblandade uppskattade i värmen.



Efter ungefär halva konserten trädde original basisten från Black Sabbath fram, Geezer Butler, och efter ett par låtar ropar Ozzy "Geezer, Geezer" och publiken hänger på ordentligt.. Inom kort säger Ozzy: That's enough..skämtsamt och de gamla vännerna ler mot varandra.



Flera gånger under konserten konstanterar Ozzy "I Love You All" (vilket även är titeln på ett av hans senare verk) och du Ozzy, vi älskar dig också!

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Vanadesse.:

Längtar dit som fan!



2 Tess:

Härligt! :-D Men om jag hade kameran med skulle jag vara rädd för vattnet :-S

3 beata:

Hej!

Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna förhandsbiljetter till den kommande filmen LOL.

Vore kul om du deltog. För att läsa mer: http://beatas.spotlife.se/2012/05/29/tavling-vinn-forhands-biljetter-till-lol/#respond



4 Linda aka Javamorsan:

Det hade till och med jag velat gå på :) Trots att jag inte alls gillar den musiken!

Kommentera här: