våga vara lite naiv

 
Just nu är jag på en dejtingsida. Jag "söker" efter en ganska bred ålder på kvinnor då man aldrig vet vem man kommer träffa. Givetvis söker jag främst någon runt min egna ålder, men skulle jag träffa någon som är X-antal år äldre eller yngre så gör jag väl det. Varför begränsa sig?
 
Något jag noterat är dock hur olika folk ser ut i olika åldrar, men inte det på självklara sättet. Ibland spanar jag bara omkring på profilbilder och tänker för mig själv "Hur gammal är hon..?" sedan svepar jag över och där står det ålder. Vissa på 45 ser yngre ut än 25-åringar. Kanske inte konstigt i enstaka fall, men ärligt talat är det relativt ofta. Dom flesta människor hinner "mogna" utseendemässigt flera gånger om mellan 25 och 45. Hur kan SÅ många 25-åringar se så gamla ut? Visst är det positivt att andra 45-åringar se unga ut, men ska inte en 25-åring se yngre ut i 99,5 % av alla fallen?
 
Annars var det kul igår. Jag satt på tunnelbanan och riktningen var hemåt efter en lång dag på jobbet. Jag var trött och kämpade nästan för att hålla mig vaken. Vid tillfälle tittade jag ut mot perrongen och en helt okänd kille hälsade till på mig. Jag hälsade tillbaka genom rutan. Killen var relativt mycket yngre och definitivt ingen jag känner. Kul att folk vågar vara så spontana ute offentligt idag. Stämningen "på stan" måste verkligen bli mer trevlig och flexibel. Jag tycker inte man ska vara för naiv kring okända människor. Däremot tycker jag lite navitivet aldrig skadar. Våga bjuda på dig själv!
 
 
 
 

Kommentera här: