... Då vaknade jag till igen.

 
Det blev besök på zoo. Jag tittade på kartan kassörskan givit mig och tänkte "okej, en eller två timmar kanske..". Efter tre timmar hade jag vandra kring ungefär hälften av parken. Det var ett stort zoo. Första zebrorna var fantastiska att se, men efter sett ett par till och även ett gäng längre bort kändes det överflödigt. Djurens art och djuren i sig lockade fram en blandad skara av intresse i mig.
 
När fötterna och benen började ge med sig började intresset att snabbt försvinna. Klockan blev mer intressant än många av djuren. När jag snart tittade upp var jag vansinnigt nära djurens konung. Konungen av oss alla - Elefanten. Vilken syn! Då vaknade jag till igen.
 
En annan besökare pratade med sin partner om elefanten som en "hon". Jag begrepp inte riktigt hur han kunde se det. Efter ett tag ville elefanten tömma sig. Först kom bajset och snart åkte den andra snabeln fram... En ordentlig kisspaus blev det. Någon "hon" var det definitivt inte. Det är faktiskt kul och se hur främst vuxna människor reagerar över djurets könsorgan. Både skratt, fniss och röda kinder dök fram. Barnen stod väl främst och tänkte "elefanten kissar", men vad tänkte dom vuxna på..?
 
Vad tänkte jag på..? Det är för mig att veta och dig att tänka på!
 
 

Kommentera här: