en kille jag mötte i närbutiken

No Country for Old Men låg på nattygsbordet och väntade på mig. Jag flög iväg för en middag till områdets närbutik och där. Där mötte jag en kille från mitt hus. Han var också där efter mat. Vi pratade lite snabbt och jag blev erbjuden att följa med på en filmkväll med gemensamma vänner.

Jag gick inte med killen utan gick hem för att titta på min film.

Trodde du verkligen det? Klart jag hängde på. Under ätandet av middagen fick jag njuta av en "film" från vänner och bekantas Norrlandsresa från 2009. Därefter såg vi ett stycke Zingo från 1998. Flamsig, men en rätt skön rulle. Inte nog med det. Jag fick lära mig saker som att "DVD = Det Vet Du".

Är inte livet i korridor härligt så säg?

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Gun:

Jag har aldrig provat på det livet, men min dotter har, och jag kan tänka mig att ni har mycket kul.



Sv: Jodå, du har så rätt, inget privat i de inläggen, bara en massa idiotiska företeelser i samhället och personer jag retar ihjäl mig på (ofta män med makt som utnyttjar sin position), och överreagerar med att skriva ett överdrivet ilsket inlägg som jag sedan är för feg att publicera.;)

Kommentera här: