Welcome to the Ed Sullivan Theatre

I September 1990 gjorde Aerosmith en MTV Unplugged spelning på Ed Sullivan Theatre. 

                        

Detta år var Aerosmith, eventuellt, på sin kommersiella höjdpunkt och just därför är låtlistan inför kvällen ännu mer intressant.  Den såg ut på detta vis:

01. Hangman Jury
02. Monkey on My Back
03. Love Me Two Times
04. Seasons of Wither
05. Big Ten Inch Record
06. One Way Street
07. Smokestack Lightning
08. Dream On
09. Milk Cow Blues
10. Toys in the Attic
11. Walkin' the Dog
12. Train Kept A-Rollin'
13. Last Child

Ingen av bandets största 80-tals hits var med här utan det är en blandning av några 70-tals hits, mindre kända 80-tals låtar och ett gäng covers. Det är de minst kända låtarna som skiner mest. Däribland "Hangman Jury", "Milk Cow Blues" och "Walkin' the Dog" som svänger mer än någonsin.

Det här är en lång rytmisk uppvisning med härliga mellansnack av Steven Tyler. Bara ett band i närhet med sin publik. Även fast jag kan uppskatta påkostade shower, en miljon dansöser, bakgrundssångare och allt sånt är detta egentligen det enda som behövs: Ett band, ett instrument var och en intim publik.

Denna spelning borde (måste!!) piffas upp och göras till en DVD eller Blu-ray. Här har ni den första köparen.

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 HighlanderTess:

Blir det dvd så har de andra köparen här :-)

2 Vanadesse.:

Aerosmith <3

3 Vanadesse.:

I like!

4 Linda aka Tokmorsan:

Nja nu är inte detta min kopp kaffe så att säga. Men gillar man dom förstår jag absolut grejen.

5 HighlanderTess:

Svar: Jag håller med! Som med alla dessa remakes. Blir så störd på dem! Speciellt när de pratar på att göra remakes av mina favoriter (jepp, jag är lite egoist också), då svider det lite extra.

Kommentera här: