The Tasty Temple of the King

År 2003 var jag i Alanya med en vän. En kväll satt vi och och åt på en resturant. Där hörde vi musiken från baren över oss. Jag kommer inte ihåg i vilken ordning men både Guns N' Roses - November Rain och Rainbow - The Temple of the King nådde våra öron.

Min vän markerade att han verkligen gillade The Temple of the King, men inget om November Rain. Detta tyckte jag var underligt för att jag då höll November Rain som en av de bästa någonsin (och fortfarande håller den kärt) och hade aldrig hört The Temple of the King tidigare.

Men åren har gått och så de har gått. Idag är jag ett, om jag får säga det själv, fan av bandet Rainbow och håller just The Temple of the King som en av bandets bästa. Detta främst pga. det härliga gitarrspelet framfört av Ritchie Blackmore.

                         

Det är på debutskivan, Ritchie Blackmore's Rainbow (1975) på bilden ovan, som låten The Temple of the King går att finna. Faktist är det också på det viset att jag stött på uttrycket tasty på youtube. Folk skriver lite här och där att vissa delar av låtar är just tasty. Det tog ett tag för mig och förstå vad dessa personer egentligen menade, men just gitarrspelet jag tidigare nämnt är riktigt tasty. Det är inte världens mest tekniska eller genomtänkta gitarrspelande, men det är smakfyllt som bara den. 

Have you ever been to The Tasty Temple of the King ? :)

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Carolina:

Favoritbloggerskan är tillbaka på högvarv ;) Bloggen är under konstruktion, kika gärna inom och säg vad du tycker ♥



Svaren på frågestunden publiceras idag med!

Kommentera här: