The The The The Bucket List

När du köper en billig helt okänd film (okänd för dig) och du har inte ens hört någon rekommendation då finns det tre alternativ för dig, min vän.

1: Det billiga priset hade en anledning: Ingen skulle köpt den annars.
2: Du är nöjd med ditt köp men snart glöms handlingen bort.
3: Utan ett köp som detta skulle du missa många bra filmer. Här är en!
                  

The Bucket List tillhör kategori 3 och därmed pasta. Nej, basta menar jag!

Jack Nicholson och Morgan Freeman har länge tillhört Hollywoods absoluta elit. Trots deras ålder visar de än en gång varför i denna film. Kanske är det just på grund av gubbarnas ålder som de verkligen får in en klockren träff på vad livet handlar och inte handlar om.

På förpackningen står det att filmen är ett drama, men jag skulle påstå att det är lika mycket en komedi eller nästan lika mycket. Det finns många nyanserade skämt genom hela filmen som lyser upp i dess dystra stämning. Den balanserar därmed ständigt mellan lycka och tragedi. Precis som livet i sig. Vilket gör att filmen verkligen berör. Ja, jag fällde faktist någon tår. Vilket bara det är ett bättre betyg än vad jag kan sätta i ord här eller någon annanstans.

Det finns säkert folk som påstår att Jack Nicholson och Morgan Freeman spelar sig själva i denna film. Jag tänker inte bestrida det. För det är antagligen därför den är så bra. Morgan Freemans berättarröst och harmoniska framställning tillsammans med Jack Nicholsons snudd på psykopatiska karaktär och ständiga kaxiga skämt gör de till en bra kombo. Filmens tredje viktigaste ansikte gör en bra insats och upplägget på filmen är bland de bättre jag sett på länge. 
 
Har du blivit intresserad av denna film? Se den när du får chansen, men läs inte handlingen utan sätt på filmen och uppskatta det som är bra med livet.

// Det här är GeorgVanHalen som signar ut, slut !

Kommentarer:

1 ROCKABETTY:

sv: Jag har funderat över att göra det, men jag ska ändå göra en ny i vilket fall. Samma tema bara andra människor, när den åker upp kan jag göra ett sådant inlägg :)

2 tess:

Ja du.... jag kan säga att när jag blev tillsammans med barnens pappa va ja rädd för vad folk skulle säga. Jag va 15 år och familjen va lite känd i samhället vi bodde av olika anledningar.... men HAN va ju go och fin på alla vis. Han kunde ju inte rå över rykten som blitt. De va busiga och sådär visst men ändå.... Men mina föräldrar sa aldrig något högt och de osm pratade fick ju ändå fel då vi va tillsammans 16 år.



Sedan så träffade jag en fullkomlig idiot... å min syster gjorde ingen hemlis om att hon tyckte så.... å de sårade hemskt. men visst hon hade rätt men ajg var inte beredd just där och DÅ att avsluta. Han förbjöd mig att träffa min bästa kompis... så den rellationen förstörde han å jag orkade inte då... va så under isen. Å idag får nog inte hon träffa mig för allt som hände DÅ.... tyvärr.



De är inte så enkelt. De är inte svart eller vitt. man ska inte behöva välja bort saker när man har en rellation men många får de ändå.



Idag lever jag i paradiset så... min man säger inget om vilka jag umgås med... jag har killkompisar och sånt pratas de om... ja herregud hur kan ja vara med massa killar... jag är ju gift. Min bästa kompis är kille och jag tänker inte byta bort han å jag hoppas den dagen han träffar någon att han inte måste sluta träffa mig så som de tyvärr brukar vara....



Rörigt detta blev....

3 emelie:

GUESS WHOS BACK??? :D Jag är nu tillbaka efter en sommars uppehåll. Hoppas ni har haft en bra sommar. Jag är tillbaka fast på en ny adress. Check it ouT hoppas ni följer med mig nu som ni gjorde innan, CIAO! :D

Kommentera här: