Slumdog Sveavägen

Sveavägen bjuder på alla sorters överaskningar. I lördagskväll bad en man mig om fem kronor. Jag kände mig generös, därför fick han det och någon krona till. Jag såg sedan att han gick konstigt och fattade snart att han hade gjort nummer 2 i byxorna och behövde pengar till närmaste toalett :-)

Därefter fortsatte min promenad mot "Slumdog Millionaire" och Mr. Malm. Slumdog Millionaire är en riktig höjdare. Den kör på lite Quentin Tarantino berättarteknik och innefattar en kärleksberättelse, humor, brödraskap och svek samtidigt som den håller en konstant intressenivå. Bästa med filmen var att rollerna utspelas av olika barn och ungdomar i skilda åldrar och såvitt jag såg var alla bra, vilker inte är alltför vanligt. Den indiska musiken kanske inte var den bästa, en gubbe brevid mig höll för öronen i början av filmen, men klart det passade till filmen. Vad skulle de annars spelat? Michael Jackson eller The Beatles?

        

Efter det bästa biobesöket på länge vandrade jag hemåt i mörket, svängde dock förbi krogen www.roq.se för lite gratis liveframträdande. Tyvärr, hade bandet jag helst velat se redan spelat klart men bandet efter gick inte av för hackor det heller. Efter att diggat lite och pratat med trummisen i det första bandet dök bror med tjej upp och snart var det en ny dag.

/ GeorgVanHalen

Dagens sånginsats: Foo Fighters - Stranger Things Have Happened

Kommentarer:

1 Sara:

Uppsala är fantastiskt!!! Underbar studentstad vill jag lova....jätte mysigt!! Skönt att komma bort lite från sthlm o testa på nåt annat... jag saknar Upppsala! Satsa på det...har bara gott att komma med. Ang boende är det svårt o veta... Flogsta är ingen höjdare bara... men de flesta studenter bor där pga det är där de får boende först oftast.

Kommentera här: