ett underligt försök

Jag var på Palatset idag och pluggade. Pluggandet gick ganska bra, det blev några timmar åtminstone.

På Palatset bokar man ofta sittplatser, något jag aldrig gjort men antagligen borde börja med. Två tjejer hade bokat och stötte bort mig, jag satte mig vid platsen bakom. Efter ett virrade en asiatisk grabb förbi (en grabb med konstig överläpp). Han frågade en av tjejer som tidigare tagit min plats om vilken numrerad plats hon satt vid (det fanns många lediga platser i närheten). Sedan försvann han ett bra tag, men kom tillbaka och hade nu bokat hennes plats (samma plats han frågade om tidigare) och sa: pratar du svenska? din reservation har utgått och jag har bokat denna plats....
 
Efter lite mummel mellan de båda gick grabben iväg och tjejen förstod ingenting.

You see? Tjejen var också asiat och kanske en 7:a, medan grabben var kanske en 3:a.
Vad han nu höll på med, förstår nog ingen...inte ens han själv, men jag tror att detta vara ett extremt patetiskt försök att få hennes uppmärksamhet. Way to go buddy!

Klargörelse
(om utseendebetygen):

1
: STAY AWAY FROM ME!!
5: Helt normal, funkar för de flesta
10: Let's make some babies ;)

/ GeorgeKidd

Kommentarer:

1 Cosmic Moose:

Tjoho, det var inte igår! :)

Haha, vilket mysko! Det roliga är att när en sådan situation utspelar sig själv är det svårt att inte tokstirra. Man inser inte själv att det syns att man glor. Lite som att se på teve.

När du, direkt efter att ha lagt fram händelsen, pratade om utseenden trodde man först att du ville ha sagt att hon fick sitta kvar för att hon hamna högre på skalan än vad han gjorde.

Hoppas bara att det inte var så...

Kommentera här: