Vad är det med eeer?

 
Igår lyxade jag till det med besök på snabbmatsrestaurang efter jobbet. En kille kring min ålder satt en bit ifrån och tog med brickan för att slänga skräpet efter maten, ett gäng med tre killar i ungefär samma ålder lämnade brickorna med skräp på bordet och snart gick jag. Jag tog likt första killen med mig brickan och lämnade in allt skräp.
 
Varför anses det "coolt" att lämna brickor med skräp på bordet?
 
Nonchalant? Ja.
Omoget? Ja.
Tecken på lathet? Ja.
 
Coolt? Nja. Man blir knappast någon James Bond av denna aktion ...
 
Min upplevelse ifrån snabbmatsresturanger är att det ibland finns stressade städare som sköter brickorna i all hast, andra gånger tar dom det lugnt och hjälper gärna med detta, men allt som oftast är detta jobbet lagt på ett fåtal i personalen som måste fokusera på kassorna och själva maten. Städningen blir en bisak som ofta inte blir av alls på grund av ruljansen av kunder. Detta gör att borden blir fulla med skräp som ingen vill sitta vid. Endast ett fåtal privatpersoner har styrkan nog att flytta på allt skräp på snyggt sätt och sedan sätta sig ned och äta en bit mat.
 
När man inte lämnar brickan efter sig gör man inte resturangen den största otjänsten utan besökarna som kommer strax därefter.
 
Vaffor gör folk på detta viset? Vad är det med eeer?
 
 

Kommentera här: