"Jag känner inte honom"

 
För länge länge sedan hade jag kontakt med en tjej via denna blogg (vi kan kalla henne Frida). Jag minns inte hur vi initialt fick kontakt, men det var via denna och Fridas blogg mycket av vår kontakt skedde. Grejen var att Frida delade sin blogg med en kompis (vi kan kalla henne Amanda) och dom hade två olika kategorier - "Fridas" samt "Amandas". Detta för att deras respektive vänner kunde urskilja vem som skrev vad. En ganska kul idé kan jag tycka.. Så länge båda sköter sig.
 
Då jag och Frida hade frekvent kontakt kändes det för mig ganska naturligt att vid något tillfälle flika in på Amandas inlägg om hon t.ex. hade skrivit ett öppen fråga. Är det konstigt agerande ifrån mitt håll? Tydligen hade Amanda tyckt att mitt beteende (mina enstaka trevliga och vanliga inlägg) var udda och sagt ".. . Men jag känner inte honom".
 
Visst. Vill Amanda inte ha någon kontakt med mig ska hon inte behöva det, men är det inte ett tråkigt sätt att se på livet? Då dom delade blogg måste Amanda verkligen känt igen mitt smeknamn. Är det så farligt att skaffa en ny bekantskap? Är det fel att svara på en öppen fråga på en publik blogg? Personligen ser jag gärna kommentarer ifrån okända människor så länge dom håller god ton (vilket jag alltid gjorde).
 
Jag vet inte om Amanda spanat in min blogg och tyckt jag verkade konstig eller om hon bara "inte ville ha kontakt med okända". Om hon tyckte illa om min blogg kan jag förstå hennes agerade, men den där rädslan "vill inte ha kontakt med okända" tycker jag är något som verkligen förtär vårt samhälle och lämnar många utanför.
 
 

Kommentera här: