Nils Poppe

Det händer att jag arbetar i reception på bank.
 
A long, long time ago var det en kollega till mig som arbetade med samma sak. En dag anländer Ernst-Hugo Järlegård. Karln går fram till min kollega och säger att han har tid hos en bankir.
 
Min kollega frågar; Vem ska jag hälsa ifrån? (då han inte har en susning om vem Ernst-Hugo Järlegård är). Ernst-Hugo Järlegård svarar; Nils Poppe.
 
Kollegan ringer upp bankiren och säger; Hej, du har besök av Nils Poppe här i receptionen.
 
.. Kul av Ernst-Hugo Järlegård där att driva lite om sin egen kändisskap.
 
// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 hanna:

Höhö, hade nog inte känt igen honom heller. Jobbade ett tag som dörrknackare och jag var nära att sälja el till Harald Tröutiger (eller hur det stavas) men när han började skriva på papprena och jag såg hans namn kom jag alldeles av mig och... tja... sedan blev det inget med det. HAHA.
Roligt att Nils Poppe varit död i en tio år om jag inte misstar mig också ^^
Kram

2 tess:

De kändes som ett slag i ansiktet. Som om andra vet hur vi har de som i Jag inte varje dag gör allt för att se saker positivt. De gjorde ont. Att skriva de du skrev i min blogg då är ju verkligen personligt för just mig. Tyvärr.

Kommentera här: