I Love You, Man

Är du redo för Sveriges bästa recension av I Love You, Man?
OK. Let's Go !


Framsidan till denna film framställer den som "en i mängden" och handlingsmässigt är den det. Handlingen i sig är ruggigt förutsägbar, men filmskaparna har åtminstone försökt ge de olika rollerna "omvända" syften. Det förstnämnda är ungefär det enda negativa jag har att säga om denna film.

Det här är definitvt en "feelgood"-film på en högre nivå än många de andra "liknande" amerikanska komedierna som fokuserar främst på humor. De fångar manlig vänskap riktigt bra i denna film även om vissa saker inte blev perfekta (små saker de kunnat skippa). Jason Segel gör en av sina bästa roller hittillis och Paul Rudd vem jag främst känner igen från "Vänner" höjer sig själv i mina ögon.

I övrigt är filmen full av ansikten du kommer känna igen och många gör ett bra jobb. Humorn i filmen är relativt varierad och jag skrattade gott åt en del saker. Borde uppskattas av både tjejer och killar.

Överaskningsmomentet för mig var hur bandet Rush är en stor del av denna film. För en som gillar Rush (likt mig) är det värt att se filmen endast för dessa sekvenser. Speciellt en sekvens i bonusmaterialet. Angående bonusmaterialet, det är överaskade mycket för en komedi och faktist överlag bra.

Betyget blir 3,5 broromanser av 5 möjliga. Rekommenderas till människor som gillar "How I Met Your Mother" och "Wedding Crashers".

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Petra- mamma till busfröet Lion, envisa Izabelle och tonåringen Rasmus:

Så du gillar sådana filmer du :)



Har sett den å tyckte den var helt ok faktiskt. Men kan bli lite trött alla förutsägbara filmer, hehe!



Ha en bra dag!

2 Linda aka Tokmorsan:

Inte hört talas om men kanske skall se den då. Kollar sällan på komedier. Här vankas det mest skräck blod och ond bråd död.

3 Tess:

Jag tyckte också den där filmen var helt ok :-) Lite mysig med bra musik!

4 Petra- mamma till busfröet Lion, envisa Izabelle och tonåringen Rasmus:

Du frågade efter två saker jag vill göra. Det ena är som jag har drömt om i hela mitt liv, att skapa ett företag och lyckas. Det är en stor sak och inte så lätt när man är konstant rädd för att misslyckas. Sen finns det hundra andra mindre saker jag vill göra som att renovera i mina söners rum så det blir ordning där inne någon gång, måla om möbler och renovera upp gamla möbler till hemmet istället för att ha ett massproducerat hem i form av Ikea. Sen vill jag träna, gå ner en massa i vikt, bli en duktigare mamma. Ja listan kan bli väldigt lång och jag måste lära mig att prioritera. Ack så svårt det är!



Några tips kanske, hehe?



Ha en bra dag!

Kommentera här: