Stressade, utmattade eller uttråkade

Under denna smått dystra kväll befann jag mig åkandes i tunnelbanan. Stressade, utmattade eller uttråkade var ansiktsuttrycken på människorna omkring mig. Alla inne i sina mobiler. Tillsammans med alla andra hörde jag någon höja rösten och säga "Kan jag få allas uppmärksamhet?" vart och varannat huvud vändes mot honom. Han stod tyst en stund och sa efteråt "God jul på er allesammans".

"Jaha.." tänkte jag och säkerligen många fler. Sedan tittade vi ner mot mobilerna igen och såg att klockan just slagit över 00:00. Det var julafton. Snart gick det inte att missa alla léenden. Inte minst på den ropande mannen som just lämnat tåget.

Kanske det vackraste jag varit med om. 

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Tess:

Det låter riktigt mysigt :-)

2 Hanna:

Fint :)

På Lucia var jag med om något fint också. Gick in på Mcdonalds för att äta en liten cheeseburgare. En kille ställer sig i kön för och börjar säga: "idag, idag, idag, idag, idag, idag" om och om igen med en mörk basröst. De närmast honom tittar lite skeptiskt och börjar backa. Sedan börjar hela kön att sjunga en modern version till Sankta Lucia. Lite roligt.

Kram

3 Hanna:

Det där med källkritik verkar inte vara min starka sida. Kommer hädanefter inte tro att något du säger har hänt på riktigt. ;)

4 Jessica:

(Gamla Bonusfamiljen hehe)... =) Men måste ha varit ganska härligt att se leenden så där =). God fortsättning. =)

5 Vanadesse.:

Ja det vore kanske ett ämne ^^ Får fundera lite och se vad jag kan komma fram till och om jag orkar ;)

6 diana:

Sådana episoder är guld. Önskar dig en fin nyår och ett gott nytt år.

Kommentera här: