en udda notis, indeed.

Dagen var idag. Jag hade slarvat med middagsmaten och bestämde mig för en sen kebabtallrik. Mest för variation från den typiska "falukorv-blodpudding-kyckling"-svängen vi alla know and love.

I ett desperat försök att känna mig nyttig (något jag ofta gör i dessa situationer) var att be om extra sallad på kebabtallriken. Sagt och gjort.

Killen i kassan är en trevlig och social typ som tyckte min order av extra sallad var konstig. Vilket jag i min tur tyckte var konstigt, men saken är den att 95 % (en siffra killen i kassan slängde ur sig efter flera års försäljning) av hans kunder äter aldrig upp salladen utan låter den ligga kvar...

Visst är pommes, kebab och sås gott.. men är det inte mixen av alla dessa OCH salladen (gurka, tomat, lök osv.) som gör det till en populär måltid?

// Utan sallad har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

hmm jag äter alltid salladen. Håller med dig det är ju allt tillsammans som gör det till en god måltid tycker jag. Men folk är olika och många gillar inte grönsaker tyvärr. Synd dom vet inte vad dom missar!

2 Rockalicious:

Najs den måste jag tipsa om! :D

3 HighlanderTess:

Jag är dålig på att äta sallad. Äter själva salladen, men inte tomat, gurka, majs, jalapeno eller vad mer de stoppar i den :-b



Svar: Måste kolla genom alla de där klippen nån dag. Var underbara låtar! Härligt att höra folk prata så väl om Queen och Freddie :-D

Kommentera här: