KISS AND MAKE-UP

 

Det verkar inte bättre än att förseningarna från SJ fick mig att göra det var och varenda kotte gör varje dag: Köper en bok. Jag köpte KISS AND MAKE-UP av Gene Simmons. Basisten från bandet KISS.

Den tog en vecka eller två att läsa ut.

KISS har varit ett aktivt band (nåja, från och till) sedan mitten av 70-talet och Gene Simmons föddes långt innan dess. Det är många år att täcka i en lättläst bok på ca 276 sidor. . Det märktes speciellt när det var 1/3 kvar av boken. Då kunde 1 år beskrivas på 1 sida. Behöver jag tilläga att delar av boken var fattig på detaljer?

Positivt var det att jag fick se en ny sida av denna karl som mest är känd för sitt smink, affärsinne och antalet affärer med kvinnor. Han är tydligen nykterist och serienörd.. vilket kan vara svårt att tro om en av de män som "have made love" med flest kvinnor i världen.

I helhet är det en bra bok, men har ett tråkigt fokus på hur bandets original trummis och gitarrist haft samarbetssvårigheter. Fokus borde varit på roliga anekdoter om kändisskap och rock n' roll livet, men jag kan inte få allt. För allt som allt är det en bra bok. Kan rekommenderas till alla därute som gillar KISS, rock n' roll livet eller sådana som behöver vidga sina vyer.

Nog om det.

I år går Sweden Rock Festival av stapeln, som vanligt, och dit vill jag åka.
Vi får se hur det går.



Åk dit du med, det kommer bli grymt :)

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Helena:

Såg att du kommenterat min nästan bortglömda blogg. :-)



Naturligtvis ska jag se Aerosmith igen på SRF. Det finns inte en chans i helvete att jag missar det.

Kommentera här: