Movin' Out

När jag nu börjat studera i Uppsala gick det fort att få studentbostad (konstigt med tanke på att bostadsproblem man hör om kan tänkas) och det tänker jag med. Men det är bara att tacka och ta emot :)

För mig har det blivit en studentkorridor med 8 andra personer. Trevligt folk !
Korridoren har ett stort kök och två små duschar, bilden under oss är ett bevis på hur hygieniska även vi studenter kan vara. Tänk också på att det endast ifrån en av duscharna :P
 
              

Då jag är ny i Uppsala och inte hittar någonstans får ni nöja er med bilder som kan tas till och från Universitetet. Nedan är en bild på den s.k. Svandammen. Konstigt namn med tanke på att det nästan bara är ankor där. Precis brevid ligger mitt universitetsområde och där kan man även se fåglar i stora flockar som flyger ihop och håller till i ett stort träd. Mäktigt.

             

Mitt studentområde, tillsammans, med "alla" andra områden ligger en bit utanför centrum. Den största nackdelen med det är de krävande vägarna hem. Här är backen vid slottet. Endast för de hårda grabbarna och töserna !! 

            
                             
I Uppsala har jag inte tillgång till dator än, hur klarar jag mig?. Jag klarar mig fint men bloggen kommer tyvärr få lida. Men det gör bara varje inlägg något mer spännande.

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Edvard:

Bedrövligt där med schampoo-flaskorna..

Tips: IKEA eller varför inte Lagerhaus på BirgerJarlsgatan (precis efter Stureplan) säler duschkorgar likt den på bilden som man sätter fast med tre sugkoppar. Pris: 59 kr. Verkar behövas.. ;)

Sugkopparna och kaklet där det fästs ska vara rengjort och snustorrt, då fäster sugkopparna som bäst!

2 Cosmic Moose:

Oj, Uppsala. Så du lämnar vasastan. Precis som jag. Såhär i efterhand känns det ungefär såhär: HUR kunde man lämna vasastan?



Vad pluggar du nu då?

Kommentera här: