Tino Sanandaji senaste briljanta text!

 
Fyrvaktaren är en grupp som drivit smutskampanj och försökt få Alice Teodorescu sparkad, som enligt. Rebecca Weidmo Uvell kan ha koppling till S. Efter att jag skrev i GP kommer ett skrattretande utbrott mot mig:

"Att anlita Tino Sanandaji, SD-svansens husgud, är den ultimata handlingen som gör att GP måste ändra såväl bolagsordning som politisk beteckning. Tino Sanandaji är den starkt invandringskritiske nationalekonomen som starkt kritiserats av sina akademiska kollegor för sina metoder. Hans slutsatser landar alltid i att "allt" är invandringens fel. Tino Sanandajis bok "Massutmaning" som handlar om hur Sverige ekonomiskt håller på att gå under på grund av invandringen möttes med stark kritik från de allra flesta håll. Många bibliotek vägrade ta in boken på grund av dess osaklighet. De som försvarade boken var t ex SD:s husorgan Samtiden samt ett par konservativa ledarskribenter"

I kommentarerna: ”Sanandaji enbart är självutnämnd nationalekonom. Han är civilekonom från KTH och har inte en enda examina i nationalekonomi”

Jasså? Massutmaning fick positiva recensioner i Forskning & Framsteg, Expressen, Aftonbladet, DN, Folkbladet, Dagen, Affärsvärlden, Axess mfl och kallades “an acclaimed book” av Wall Street Journal.

Det är naturligtvis lögn att den är ifrågasatt av forskarkollegor eller att jag saknar examen. Sveriges främsta nationalekonom Assar Lindbeck gav stöd, liksom framstående forskare som Magnus Henrekson, Erik Lindqvist och Robert Östling mfl.

Fyrvaktaren som försöker tysta Alice TeodorescuJenny SonessonAdam Cwejman genom att utmåla oss som marginaliserade. Eftersom de ifrågsätter min trovärdighet passar jag på att påpeka att jag är en av Sveriges mest citerade skribenter. Pressklipp senaste 3 månader:

Der Spiege (Tysk prestigepress, heluppslag)
Världens Gång (Norges största tidning, heluppslag) 
Le Figaro (Fransk prestigepress, heluppslag) 
La Razón (stor spansk tidning, helsida) 
Le Devoir (Quebec största tidning) 
France Culture (Fransk statsradio)
DR (Dansk statsradio)
Il Foglio (Italien)
Politico
Die Welt
Varden
The Globe and Mail 
The Weekly Standard
National Review 
Aftenposten
EUobserver
Daily Mail
Berglinske
Financial Times
Wall Street Journal

Senaste tid var ovanligt många pga. valet och min nya bok, men inte unik. Listan fördubblas om man lägger till småländer och småtidningar, men jag tröttar inte ut er med det eller klipp i svensk press.

Trots att jag är en av Nordens mest citerade skribenter är PK-filterbubblan så tjock att de tror att jag bara citeras av SD-siter. Sanningen är att jag och min bror får fler citeringar i internationell media per år än samtliga losers i Fyrvaktaren under deras samlade livstid.

Även drevet mot Alice Teodorescu drivs av avundsjuka, nollor som fått sparken känner ett brinnande hat mot ett av Sveriges mest populära skribenter. När ni ser något mobba GP är odden starka att det är en f.d politiker eller f.d ledarskribent. "

Vad mer kan jag tillägga? Behöver inte tillägga något mer!

 

Kommentera här: