Den rädda tanten och härliga tjejen

 
Den rädda tanten
 
Efter arbetet valsade jag in på lokala ICA med Frank Sinatra i hörlurarna. Köpte ett paket smör och tog butikens stora gång mot kassorna. När jag passerade en av butikens mindre gångar såg jag en tant och tanten verkade fysiskt backa bakåt med rädsla i ögonen när hon såg mig. Jag visste knappt hur jag skulle tolka det så ögonen gick en gång till mot tanten och då pekade hon upp på toalettpapper. Jag insåg att hon trodde jag var en anställd på butiken och likt en lärd herre sträckte jag mig upp mot toalettpappret och den rädda tanten fick sina efterlängtade toalettrullar.
 
Härliga tjejen
 
Idag blev det sovmorgon lagom till lunch. Jag gick snart till lokala Sushi stället för att unna mig något gott efter veckans tuffa arbetspass. Då det är nära orkade jag inte klä på mig riktigt utan gick ut på Stockholms kalla gator i korta mjukisbyxor och t-shirt. Jag var beredd att folk skulle peka sina konservativa fingrar mot mig!
 
Sushi stället hade bra med kunder och det var svårt att hitta sittpats. Jag beställde, tog en promend runt kvarteret, gick in igen och satte mig på en stol lite undanskymt med hörlurarna på. Plötsligt dyker upp en glad och snygg tjej upp. Säger något som verkar vara riktigt mot mig och därför togs hörlurarna av. Istället för någon dryg notis om hur dum jag är som klär mig i så lite kläder var hon en rejäl energikick att byta några ord med. Hon lämnade mig med stort leende och jag lämnade snart resturanten med ett lika stort.
 
... Varför vågar inte fler vara lite sociala i vardagen?
 
 

Kommentera här: