tre viktiga saker att känna till denna dag

 
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-vi-misstanker-en-handgranat
- Läskigt det som skedde idag. Att en man hittat en gammal handgranat (är det vanligt att handgranater bara ligger omkring?). Tagit den med sig och att den sedan gått av. Vila i frid.
 
En mer positiv nyhet är detta vars text du kan hitta på Facebook under Adovokatbyrån Elisabeth Fritz:
 
" Jag kommer överklaga tingsrättens dom i Fittja gruppvåldtäkten. Även åklagaren kommer överklaga domen. 

Jag håller INTE med tingsrätten i den bevisvärdering som rätten har gjort. Tingsrättens bevisvärdering saknar logik.
Varför skulle en redan utsatt kvinna ens påstå att hon blivit utsatt för en gruppvåldtäkt i en trapp ?
Jag anser att det finns stödbevisning som styrker att offret har varit utsatt för en gruppvåldtäkt. Skadebilden, teknisk bevisning, starka vittnesmål från två helt oberoende poliser som tar hand om min klient kort tid efter våldtäkten, undersökande läkares vittnesmål, rättsläkaren intyg, ytterligare ett vittne som var tillsammans med offret före och efter våldtäkten mm.
Mer om detta finns i min överklagan som kommer ges in på måndag nästa vecka. Då är jag redo. "

Jag avrundar detta inlägg med en debattartikel som mycket väl kan vara det viktigaste någon kommer läsa år 2018. Artikeln är halvlång, men jag rekommenderar alla att läsa den för en förståelse av vad som händer i Sverige just nu. Här är artikeln: https://www.expressen.se/debatt/vi-ar-inte-anpassade-efter-den-okande-brottsligheten/

 

Kommentera här: