Varför ska vi anpassa oss?

 
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nattbussen-ska-stanna-utanfor-din-port-enligt-nytt-forslag/repqcv!FVy7qrFQepStIHAMsmVEKQ/
 
Nytt förslag om att nattbussar ska kunna stanna närmare enskilda individers hem för säkerhetens skull. Jag gillar att förslag läggs fram, men dagen innan läste jag nedre artikeln. Något som även är länkat i övre artikeln....
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/blBMl/tre-20-aringar-misstankta-efter-valdtakt-pa-nattbuss
 
Tre killar har förgripit sig på en tjej under cirka trettio minuters tid. Ingen ingrep. Ironiskt nog skedde detta just på en buss.
 
Jag vet inte hur många människor i Sverige som är beredda att gruppvåldta någon, men jag gissar att majoriteten inte är det. Klicken som gör detta och/eller är beredda att göra det är relativt liten. Många människor vill ha makt och ännu fler är kåta, men att ta steget och våldta eller särskilt gruppvåldta någon är massivt i många människors huvuden. Att ens får idén tror jag är ovanlig. Än mindre att gå ut för att göra det och än mindre för att fysiskt göra det.
 
Varför ska vi bygga ett samhälle omkring dessa gärningsmän som är vadå.. Ett antal 100 eller 1000? Vi andra är 10 miljoner! Varför ska vi anpassa oss..?
 
 

Kommentera här: