Baserat på verklig händelse

 
Idag ville jag ut och träna, men kände att kroppen inte riktigt hängde med. En promenad fick det bli och vilken promenad det blev. Väsentligt längre än räknat och visst mådde jag bättre väl hemma. Under promenadens gång hände dock något intressant.
 
När promenaden började nå sitt slut passerade jag en mamma med barnvagn. Hon log mot mig och jag mot henne. Vi gick sedan mot samma håll (hon gick väldans effektivt för att ha en barnvagn med sig). Under denna del av promenaden bestämde jag mig för att gå på gräset bredvid istället för på grusgången. Efter en stund ser jag att en McDonalds plastmugg ligger mitt på gräsmattan (ska den verkligen ligga där?). Jag plockade upp plastmuggen och när jag tittade upp sa mamman med barnvagnen "snyggt!" med tummarna uppåt.
 
 

Kommentera här: