Helt oacceptabelt?

 
Jag går in och beställer min mat. Medan jag väntar står två killar i cirka 35 års ålder och pratar. Dessa killar har båda t-shirt, träningsbyxor och gympaskor. Tror inte dom varit på gymmet nyligen även om båda var muskulösa. Dessa pratade konstant på något okänt språk. Inte för att vara den som är den, men dessa killar måste väl ändå varit fullt medvetna om vilken stereotyp dom är? I detta läge hade jag fått en helt annan respekt för killarna om dom pratat svenska istället. Inte för att dom inte FÅR prata annat språk. Klart dom FÅR, men varför? Varför pratar man inte svenska i Sverige? Dessa killar var knappast turister.
 
Åh. Killarna slutade prata till perfekt timing för min måltid, mums. Jag gick för att hämta och på detta ställe brukar man få säga till innan vilken sallad och vilka såser man vill ha eller inte ha. Det är flera saker jag brukar undvika. Därför pekade jag på det jag ville och inte ville ha i grova drag då jag gillar sakerna på en sida och det jag ogillar på den andra. Denna gång var det inte samma trevliga kille som jag först mötte utan hans kollega. Det märks snabbt att den första var mer för service. Den här killen laddar på med allt som vanligt istället för att återkomma och fråga "vad ville du inte ha sa du?". Stället hade sina kunder, men det var knappast någon stress. Nu var det inte "hela världen", men om jag haft någon allergi eller liknande skulle detta vara helt oacceptabelt.
 
Sakerna som jag ogillade vilka ändå lades till förblev oätna.
 
 

Kommentera här: