ett leende kan göra mycket. Tre leenden kan göra allt!

 
Klockan hade möjligtvis hunnit slå 18:00 och jag var på väg mot festigheter. På cykelbanan framför mig passerar en yngre kille på moped. Han ler mot mig som att han just sett en gammal vän trots att jag aldrig sett killen i mitt liv. Det är en sådan liten händelse som kan värma.
 
Vi rullar fram nästan ett dygn och jag har just sett en urusel film. Tittar ut och vädret är nästan lika dåligt som filmen. Det kliar dock i benen och jag beger mig snart ut på en powerwalk. Upp, upp, upp och lite vimsig som jag blev märkte jag inte en yngre tjej som joggade förbi. Jag log och hon log tillbaka.
 
När regnet började komma bestämde jag mig för att det var dags att vända hemåt. Skulle jag välja den enkla eller tuffa vägen? Jag valde den tuffa vägen, men zick-zackade upp för den väg som ibland kan kännas som ett berg för att göra det hela lite roligare. En man och en kvinna var på väg ned för berget, dom visste inte riktigt hur hantera mitt zick-zackande, vilket märktes. Jag gick givetvis åt sidan när det var dags och leendet på kvinnan var något att minnas. Det kan jag skriva!
 
 
 
 
 

Kommentera här: