omöjligt att få till en seriös debatt

Jag diskuterar musik på internet. Ofta.
 
Då alla gillar band och artister på olika nivåer kan det ibland vara svårt. Antingen är personen väsentligt mer kunnig och känner att den inte får något ut av att prata med dig eller så är det tvärtom: Du känner att det är segt att prata om bandets största hit.
 
För att hålla upp diskussioner som alla eller många kan medverka i skapar jag öppna frågor t.ex. favoritalbum, favoritlåt eller din bästa konsert med bandet. Även om man bara hört ett album, fem låtar eller varit på en konsert kan en bidra i konversationen om man vill.
 
Något jag tycker är underhållande är hur det alltid finns en rad olika svar oavsett vilket/vilken band/artist det är som inte direkt är ett svar på frågan eller åtminstone inte vad jag efterfrågat.
 
Det ska alltid vara någon som..
 
.. Är sarkastisk och svara med något udda i hopp om att vara rolig.
.. Inte är bra på engelska. Ger sitt svar, men ursäktar sig att den inte är bra på engelska.
.. Radar upp en hel lista med alternativ och sedan säger att alla är bäst!
.. Missförstår frågan helt och svarar med något som inte är ett alternativ.
.. Dumförklarar en annan för att den inte är "hardcore" eller "kunnig" nog.
.. Inte kan välja alls då "allt" är så bra.
 
Jag förstår inte varför det är så svårt att bara svara på en fråga. Poängen är inte någon snoppmätartävling i kunskap utan att skapa en debatt och hitta likasinnade. Hur kan så många olika typer av personer missförstå detta?
 
// Now What?! - GeorgVanHalen

Kommentera här: