tjej klär av sig

 
Det här är redan en känd video. En vanlig tjej som steg för steg klär av sig och visar upp en vanlig kropp med en liten snopp. NÄE. Nu ska skojade jag bara. Vill bara få er med i matchen. Videon har antagligen länkats tillräckligt redan. Jag är ute efter andra poänger. 
 
I dagarna har jag diskuterat med en ny kollega om "gym" och en sak hon nämnde är att många tjejer som köpt dyra gymkort sminkar sig före gymmet. Det kanske inte är något nytt, men varför? Vem är det du sminkar dig för när du ska gymma. Därmed bli svettig, röd och trött? Skulle gärna höra någons åsikt som faktiskt gör det. Jag dömer inte. Vore intressant att veta då jag "fattar noll".
 
En annan företeelse jag funderat över är varför det är så sjukt hemskt med att gå ut med mjukisbyxor till exempelvis lokala ICA,Konsum, Vi (det heter egentligen Vivo!) eller dyligt. Om klockan är 21:35 på en halvkass tisdagskväll och någon ska handla inför frukosten. Är det viktigt att se ut som en million euro då? Måste man sminka sig och ta på sig finaste klänningen? För vem? Väntar ni er att träffa "The One" vid varje enskilt besök till matbutiken? Samma sak gäller givetvis killar.. På med parfym och skjorta för att köpa en liten baguette på Vi? Kom igen. What's the point? Är det verkligen bra självkänsla att behöva överagera på det viset?
 
Jag minns själv en söt tjej jag brukade se när jag jobbade på annan ort. Hon kom in både i mjukisbyxor och finare kläder när han skulle studera på platsen. Hon var faktiskt sötast just i mjukisbyxor. Byxorna behöver inte betyda den sociala döden.. Speciellt inte om du går ut för att handla mat, studera eller något annat man måste ser ut som en supermodel för!  
 
// Now What !? - GeorgVanHalen 

Kommentarer:

1 Tess:

Det verkar som att många tjejer känner en press av att alltid vara "on the go" så att säga. De sminkar sig så ofta och så mycket för att passa in i en norm och sedan känner de sig "nakna" utan det. Jag gör tvärtom och går nästan alltid utan smink och om jag någon gång har smink är det rätt lite då jag inte trivs i det. Men jag har förstått när jag pratat med andra att det är väldigt ovanligt och att det är ovanligt att känna sig bekväm i att vara osminkad utanför sitt hem. För mig handlar det aldrig om sminkets vara eller inte vara. Alla ska kunna ha friheten att ha smink, men när det blir en tvångskänsla så märks det att vi har mycket att jobba med.

Kommentera här: