Hela skivor på IPoden

Efter att jag inhandlat en billigare "IPod" (har ingen aning om vad den här modellen kallas) var det något svårare att sköta låtlistan. Tidigare har jag försökt lägga in låtar helt efter tillfällig smak vid varje uppladdning av apparaten. Det är tidskrävande. Alldeles för tidskrävande. Därför gick jag över till att lägga in hela skivor direkt. Senaste överföringen såg ut på detta vis:
 
Rock In A Hard Place (1982) av Aerosmith
The River [CD 1] (1980) av Bruce Springsteen
The Book of Taliesyn (1968) av Deep Purple
Into The Wild (2007) av Eddie Vedder
Toolbox (1991) av Gillan
The Payback (1974) av James Brown
Face the Truth (1992) av John Norum
Paul Simon (1972) av Paul Simon
Hold Your Fire (1987) av Rush
35th Anniversary Tour - Live in Poland (2013-2014) av Toto
Out Through The In Door (2007) av Vanilla Fudge
 
Detta är självvalda album och då är det klart att jag gillar de, mer eller mindre. Däremot vill jag belysa albumet Toolbox (1991) av Gillan dagen i ära. Ian Gillan var och är frontmannen i Deep Purple. Under en av hans turer utanför bandet gjordes detta album. Utan någon disrespekt för Deep Purple och albumen de släppte under sent 80-tal och tidigt 90-tal är detta verk bättre. Åtminstone om man ska lita på mig. Låtarna är överlag starkare, produktionen är bättre, Gillan låter bättre och texterna är välgenomarbetade (vilket de inte alltid var under närmsta åren med Deep Purple). Detta är ett relativt okänd album för de allra flesta vilket gör det till ett guldkorn. Både för Ian Gillans egna karriär, men även inom rocken generellt.
 
 
// Now What !? - GeorgVanHalen

Kommentera här: