En själslig upplevelse!

Lördagskvällen spenderades i "Klubben" (Fryshuset, Stockholm). Det primära bandet var Michael Schenker's Temple of Rock. Men innan dess var det ett brittiskt förband. De spelade någon blueshårdheavymetal mix som lät överaskande bra. Det bästa förbandet jag sett faktiskt. Trodde jag skulle glo på klockan, men icke sa Nicke. Här diggades det med foten och det måddes gott.
 
 
Michael Schenker känd från banden UFO, Scorpions och Michael Schenker Group kliver på scen. En numera taning gammal man som lallar runt på scen. Aningar om att ett "nostalgiband" just ställt sig på scen dyker upp i huvudet, men försvinner väldigt snart då han och resten av gänget drar igång "Lovedrive" av Scorpions för att sedan fortsätta kvällen med en rätt jämn blandning av hans tre band. Tyvärr försvinner mycket av sångaren Doogie Whites röst pga. allt gitarrspelande, men jag tror ärligt att väldigt få brydde sig. Michael Schenker är fortfarande en riktig jävel på gitarr och det var honom alla tittade på. Hela tiden. Feta riffs, involverande solon och ett härligt gung var genomgående under konserten. Publiken blev mer och mer fast för varje låt. Det här var faktiskt den bästa konserten jag varit på i termer av drag och setlist. Damer, bloggare och gentlemän.. Det här var ingen nostalgishow, det var en förbannat bra show!
 
 
Den första gubben jag träffade på konserten sa att Michael Schenker varit en stor inspiration för hans gitarrspelande och en annan, amerikanare faktiskt, sa att han började spela gitarr tack varje Michael Schenkers tid i UFO. När jag sedan ser två medelålders män på 40-55 år (svårt att se i det ljuset som var) som blir helt till sig när ett antal låtar börjar spelas. De gestikulerar till varandra när diverse favoritlåt kom. Jag såg verkligen hur barnsligt glada de var. En annan kille på kanske fyrtio år står längst fram och fuckar ur totalt under flera låtar (som en totalt alkoholiserad 18-åring på någon festival) och den förstnämnde jag pratade med står verkligen med ett stolt léende genomgående. Vanligtvis tycker jag de som bara står och glor ser "tråkiga" ut, men den gubben han njöt. Herregeorg vad han njöt!
 
Det här var inte bara en kväll med rock n' roll. Det var en själslig upplevelse!
 
// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 RockyRoute:

Tummen upp där va!

2 Anonym:

Alltid kul med bra konserter!

Svar: Jag har skrivit ett inlägg om det där med adoption: http://hannastankar.bloggplatsen.se/2011/02/26/4713808-adoption/ Det är ett hyfsat långt inlägg så jag är för lat för att orka förklara igen utan länkar bara :)

3 Anonym:

Svar: Jag tror inte nödvändigtvis att sexualundervisningen måste vara av något företag eller så utan bara av någon som inte tycker det är pinsamt med sexualundervisning.

Visst så behövs undervisningen utvecklas,det har den behövts länge, men det händer ingenting på den fronten.

Analsex är nog något som idag åtminstone diskuteras som ett alternativ i större utsträckning än förr och det kan vi säkert tacka porren för.

Kommentera här: