Detta är något jag inte förstår.

Homosexuella vill bli accepterade i samhället och kunna vara sig själva. Om detta stämmer, varför väljer många homosexuella att gå ut i "udda" kläder eller raka halva huvudet (och andra liknande saker) då?

Exempel

Erik och Andreas är kära. De smyger runt med sina känlsor, men bestämmer sig att gå ut ur sina garderober. Föräldrarna, syskonen och majoriteten av vännerna godtar faktumet och ganska snart kan Erik och Andreas flytta ihop för att leva ett liv tillsammans.  

Är det inte ungefär det man vill ska hända om man går ur garderoben?

Fortsättning på exemplet

Erik och Andreas lever ett bra liv tillsammans. Snart börjar Erik att köpa kläder som sticker ut på stan, sminka sig och klipper sig i en ovanlig frisyr.

Om man gått ut ur garderoben och vill leva ett "vanligt liv". Varför gör man på detta vis?

Folk som ogillar homosexualitet tänker antagligen "homosexuella är äckliga och konstiga". Hur tänker man då om man som homosexuell väljer att bli "konstig" (klä och uppträda på ett ögonfallade sätt) trots att ens egna homosexualitet blivit allmänt accepterad?

Detta är något jag inte förstår.
 
// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Klara x):

ibland kanske det inte räcker att vara lite annorlunda, de kanske vill gå hela vägen you know ;)

2 Tess:

Jag sticker gärna ut ibland, men lever väl ett ganska "vanligt" liv ändå :-)

3 RockyRoute:

Det kan va ett sätt att fånga uppmärksamhet på, om man gör det självklart innan man kommit ut kanske man slipper den förvånande känslan som ofta uppstår.



Sen handlar det kanske bara om image. Det är det man trivs i. Det är faktiskt ingen annans ensak, utan man gör det som känns rätt för sig själv. Jag känner många bi och homosexuella, vissa är såna, vissa är det inte. Det jag vet är att alla är underbara individer med ett stort hjärta, fantastiskt roliga, ärliga och riktigt härliga att va omkring! Sen hur de klär sig och hur de ser ut, bryr jag mig inte om.

Kommentera här: