besviken, j*vligt besviken..

... På ITunes.

Jag är en "såndär" som fortfarande köper CD-skivor trots att det formatet blivit förlegat. Varför är svårt att förklara då de mindre musikintresserade har många bra argument till att inte göra det. Det är bara något jag gör ibland. Nyligen har jag hittat ett par höjdaralbum för "bra" pris dessutom.

Problemet för mig gällande köpta CD-skivor är bara - När ska jag lyssna på dem?

Det är här ITunes kommer in. Jag överför CD-skivorna i programmet och utökar biblioteket till min IPod (då musiken behövs bättre på stan osv. än vid datorn där tillgång till både Spotify och youtube är bättre tillgängligt). Lagligt och bra, right? Nein!

Lagligt? Yes. Bra? Noes! Att överföra en vanlig CD-skiva tar tid. Väsentligt mer tid än väntat. Med dagens teknik skulle jag chansat på att varje CD-skiva skulle ta en minut. Kanske två. Max fem, men med min skivsamling har jag suttit i flera timmar (många timmar, många timmar!) och har fortfarande CD-skivor kvar. Har jag många CD-skivor - Det beror på vem man frågar, men vi pratar inte om tusentals utan max hundra stycken (inkl. vissa som inte går att överföra och ett antal jag hade överfört sedan tidigare). Är det här tacken? Här köper jag musik lagligt (vilket jag gärna gör för att stödja artister och band jag gillar), men vem har tid för sånt här? Jag.. OK, men vilka andra?

När jag började överföra trodde jag att allt max skulle gå på två timmar. Nu har jag spenderat minst nio timmar och har flera timmar kvar. Hur kan det ledande programmet för musik vara segt på detta vis? Det är dags att speeda upp allt nu. Vill skivbolagen och alla inom musikindustrin att folk ska köpa lagligt borde allt göras enklare och effektivare. Som det är nu kan man tro att vi är tillbaka år 1996 och allt hanteras vid 56k/bits modem...

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Vanadesse.:

I like ^^ Nicko råkar ju va en av mina favoriter ;D



Du borde verkligen skaffa dej en snyggare design på din blogg;)

2 Vanadesse.:

Well med tanke på musiktemat som råder så skulle jag nog tycka att något på det temat skulle passa ^^

3 Gun:

Irriterande när det är så segt. Även om man har tid är det jobbigt.



Sv: Aj då, men det går nog bra. De flesta som får en fästing klarar sig utan men.

4 HighlanderTess:

Håller med! Om bolagen vill att det ska gå lagligt till väga så får de ge oss som köper en bonus och förbättra saker! Nu menar jag inte att jag skulle börja ladda ner ändå. Det bär emot hela min medvetenhet. Men en bonus tycker jag borde komma.

5 Linda aka Javamorsan:

Segt värre förstår jag. Alltid skall det vara nåt!

Kommentera här: