Varan-TV

För att få det ur vägen: om man kan älska något utöver människor älskar jag Varan-TV. Humorserier finns det ingen brist av. Slå på TV:n. Amerikanska sitcoms, brittiska varianter och svenska produktioner väller fram. Klassiker som Seinfeld, Friends, Married with Children och Simpsons sänds igen, igen och igen. Idag har mycket inom humor redan gjorts. Därför har det kommit mer extrem humor som Family Guy (vilket är välkommet). Varan-TV bjöd däremot på den typen av humor vilken ligger mig närmast.

Varan-TV var ett gäng roliga killar som utförde sina humoristiska idéer som många människor bär på. Mycket är amatörmässigt gjord (gentemot t.ex. Fresh Prince in Bel-Air), men det är det som är charmen. Vissa av idéerna var genialiska och slår alla amerikanska sitcoms ur vattnet, andra var halvdant gjorda och vissa var så dåliga att de blev fantastiska. Ur en humorsynvinkel var det allra mest guld.

Det är humor som vågar vara annorlunda. Idéer som "produktionsproffs" bara inte kan komma på då det går utöver gränserna för vad som brukar visas på TV. Vilket gör det allra mesta unikt.

Ofta kommer en diskussion om vem och vad som är svenskt upp på tapeten i dagens samhälle. För mig är Varan-TV så svenskt det kan bli. Endast när man är 100 % svensk till sättet förstår man all humor och satir i detta program. För att förstå humorn ska man ha lite koll på svensk geografi, Astrid Lindgren, gamla svenska barnprogram, svenska nyhetsprogram och den svenska mentaliteten.

Jag uppmanar medlemmarna ur Varan-TV (Varanteatern) att återigen träffas. Om personkemin fortfarande är på topp, kör på hårt och ge oss något att längta till under veckorna.



// Utan Varan-TV har vi ingenting -
GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Bella:

Varantv = kärlek.



Jo, klart det är värt det, men metaltown är redan inbokat, plus att jag skulle förlora arbetsdagar och helt plötsligt är det tusenlappar det pratas om.

Jag får hoppas jag har bättre tur längre framöver.

2 Linda aka Tokmorsan:

Älskade det! Håller med hade vart skitskoj om dom strålade samma igen!

3 Rockalicious:

Hade faktiskt aldrig hört den förut fy fan vilken störd låt ;P

Kommentera här: