I Don't

Like It! I Just Don't!

Några av er har som ett personlighetsdrag (med brist på bättre ord) att bestämma något med en annan person (eller flera) och sedan från ingenstans, ändra planerna med underbara anledningar som "jag pallar inte". Därefter "försvinna" under några dagar och hoppas att det aldrig hänt.

Det handlar inte om godtagbara anledningar t.ex. att kompisen blivit erbjuden ett jobb i sista sekund där den tjänar riktigt bra, att någon i familjen råkat ut för en olycka eller att de är magsjuka. Då är det förståeligt.

Dessa personer förstår helt enkelt inte att folk faktist ser fram emot saker. Att planer i ens liv kan betyda mer än bara "tidsfördriv". Att den andra inte bara rycker på axlarna, säger "jaha" och ringer runt till annat folk.

Om ni inte pallar ska ni inte planera något överhuvudtaget.. Folk har bättre saker för sig och pallar inte er! Bara så ni vet :)

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Har haft ett par "vänner" genom åren som vart såna. Jag blir galen på sånt. Dom värsta är ändå dom som inte ens bemödar sig med att avboka utan helt enkelt bara skiter i att dyka upp. Sen vägrar svara när man ringer och så hör man inte av dom på en månad eller två!!

Nåja kanske inte behöver påpeka att dessa människor inte är en del av mitt liv längre :)

2 Gun:

Jag håller med dig, det är respektlöst och elakt att göra så. Jag har inga såna i mitt liv som tur är.

3 Vanadesse.:

Haha och JAG ;D

4 HighlanderTess:

Jag känner igen det där. Har råkat ut för det några gånger. Där står man fullt förberedd inför något man sett fram emot i veckor, kanske till och med månader. Det är så otroligt taskigt! Som du skriver, sådana människor ska verkligen inte planera något ihop med andra. De vet inte vad de förstör.

5 Julia:

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

6 Georg Hendrix:

Till "Julia" --> En ny trogen läsare, tro? =)

Kommentera här: