you ever heard of this one? let's go!

Nollpunkten

Förpackningen för filmen ger mig idén att denna film liknar t.ex.
Natural Born Killers.



Därför är originalförpackningen bättre, den ger en tydligare bild om filmens egentliga handling.


Nollpunkten (eller Day Zero) är en film med ett litet element av klassikern Taxi Triver,  men filmen förde mina tankar främst till publiksuccén Crash.

Det som kan skrämma bort "filmnördar" från denna film är skådespelaren Chris Klein främst känd från American Pie 1 & 2 . Han skrämde mig också till en början, jag trodde det skulle bli ett fiasko av alltihopa men jag hade fel. Det är ingen perfekt film, men den ger publiken lagom rum att tänka själv (istället för att förklara som för ett barn vad som egentligen försiggår) utan att bli för abstarkt. Det gillar jag.

Några scener i filmen nådde ett känslomässigt stadium som jag inte trodde någon av dessa skådespelare någonsin skulle ta mig till. En del scener är ganska roliga, men samtidigt är en del scener lätt överdrivna eller bara snabbt gjorda. De senare påståendena är synd då filmen har potential.

Filmen tar upp funderingar om krig, rädsla, våld, den amerikanska stoltheten men allra främst om vänskap. För mig var det handlingen kring vänskap som berörde.

Filmen får 3,5 / 5 Portello flaskor av mig och rekommenderas framför mycket annat man kan hitta i en videohylla.

// Det här är GeorgVanHalen som signar ut, slut!

Kommentarer:

1 tess:

Ja håller helt å fullt med dig... man ska aldrig heller bemöta SD på ett sånt sätt man gör... för de skapar bara mer skit. De kommer få mer stöd om man beter sig som idioter själva. Vänsterpartiet verkar oxå glömma sin historia... kommunistpartiet... så jaaa... nej jag vill inte heller vara med om de får större makt jag vet vad de står för men att man så fort man säger att man gillar vår kultur eller negerboll ja då är man rasist. Inte riktigt samma sak.

2 tess:

Nu bryter jag trenden... nu är det vaginan som står i centrum...

3 tess:

Nej jag håller ju med där könsorgan är väl inte stiliga och vackra i den bemärkelsen. Men vi är ju ändå lika där... vi ser ju ut såhär å vi tänder ändå på detta oavsett hur de ser ut. Få ser ju så extremt konstiga ut så folk reagerar på att de ser just knepigt eller konstigt ut. Vi tycker om könen hos motparten å få skulle kläcka att jag vill inte vara med dig för att du har en ful snippa eller snopp. Så fungerar vi ju inte... inte de flesta. Visst kan man ha någon man tycker mindre om men inte skulle vi knäcka någon så att säga fy va dina blugdläppar hänger... eller snoppen är visst lite sned tror ja...



Nej ja tycker de är hemskt att vi till å med går så långt att vi kikar ner i våra trosor å tycker de är så hemskt så vi mår så dåligt så vi väljer att skära där fast de itne ens behövs. Att vi kommer sitta med onda sår och stygt och vidare ärrvävnad på våra inre blygdläppar... hårt och ömt. Är de verkligen värt de? Inte tycker ja de... men lider med tjejerna som mår så dåligt av detta.

4 tess:

Ja de va ju till synes helt normala tjejer... du kan säkert se programmet i TV4 play de gick igår. Så får du se lite pullor som du så fint kallar dom...



Nej va är de för fel på vårt samhälle? De undrar jag med. Man letar fel på allt. Alla ska liksom se likadana ut tydligen. De e hemskt.



Vagina är ju inget ord jag brukar använda... de är ju ett mera stelt namn.. slida likväl eller underlivet. Nej aj säger som bekant Snippa jag tycker de är ett bra ord. Minns inte va de sa igår de va nå fint...något på L tror ja de va lite åt blomhållet. Kärt barn har många namn som bekant.



5 tess:

Ja tycker du borde titta å ha en åsikt om programmet tillsammans med mig ja.



mmm å sedan blir de kiss å bajs eller?



Ja jag såg ett annat program för många år sedan... typ över tio år sedan där kvinnor gjorde sk slidföryngringar... man trodde mannen trodde man va slapp så de gjorde sk slidlyft som typ man gör vid ett framfall. Gynekologerna prisade detta och de va såååå bra och nödvändigt. PENGAR stod de stort i ögonen på dom. Samma där de e fasen OPERATIONER som inte är bara.... inte alls skoj att gå igenom.



Varför gör folk sånt där när de inte ens behöver? Man tror att man ska vara som någon oskuld. Jag har frågat killar å många tycker att kvinnan blir skönare eller hur mans ka säga efter att man fått barn. Man blir ju slappare i slemhinnan även om alla inte blir extremt slappa som man skulle tro.... å ja hänger de mer så är de väl mer att butta undan för snoppen=skönt?



Sånt intresserar mig mera faktiskt... hur killar tycker de känns å om de är stora skillnader å vad de är som gör skillnaden....

6 tess:

Ja menade verkligen inte så.... ja tänkte mer på små barn som kommer i den åldern...



Ja du... i muslimska länder så är de detta med oskulden så viktig. Men du hörde hur de tänkte? Killarna va ju män om de haft flera men som kvinna fick man inte...sjukt. Många blöder när de är oskulder då mödomshinnan spricker men då är de ju så att ALLA blöder ju inte fast de är oskulder å då kan man alltså typ bli mördad. de e ju så sjukt så de är inte klokt.



Ja detta man avgjutningen va skithäfftigt. Jag har sett de innan och ja kan säga att jag skulle vilja göra en ja med. De blir ju skithäfftiga. Å visst är de himla vågat gjort. Vidare så kan jag förstå att man tycker de ser hemskt ut vid en sån op. Ja kan säga att de gjorde ont i mig med. AJ typ.



7 tess:

Ha ha ha... ja jag skulle vilja gjuta av min.. ska kolla med Daniel om han tycker de är ett litet konstverk vi ska ha här hemma... ler. Ja tyckte de va sååå fina alltså.



Ja jag håller med. Om nu detta med oskuldheten är så viktigt ska ju även killen vara de... ja menar va då dubbel moral... sjukt.



Ja va inte oskuld när ja gifte mig första gången... inte andra gången heller... hrm HOPPSAN...vet inte hur jag skulle ha förklarat barnen om jag hade blött som en oskuld... ha ha ha...

Kommentera här: