Kommentarer:

1 darja:

hahaha, bratwurst till efterrätt, nomnom... eller inte xD



sv; jamen precis, som maidens senaste, dom hade kunnat korta ner plattan med hälften, och bara tagit med det bra. Fan vad besviken jag blev på den :(



haha, sure, kör hårt. Ska nog lyckas komma nå frågor xD brukar annars vara kass på sånt haha

2 tess:

Många svarar ju att de inte vill kommentera... att de itne vet va de ska skriva. Men visst de som kommer in å skriver HUR ÄR DE å så har man skrivit att man mår skit idag ja de är inte värda så mycket för de har ju inte ens läst.



Men ja jag vet inte. Jag tänker inte börja med nått i bloggen som itne jag känner för själv... inte alls å de spelar mig ingen roll men ajg har som sagt stadigt fått mera läsare å ska jag hitta till dom måste de ju ändå skriva....



De är väldigt olika vilka som skriver till mig i kommentarerna... de är skiftande. Du är väl en som inte har barn eller pysslar... ja har fler. Johan läser allt å han har inget av de... vi har även blivit de allra goaste vänner...Peter likaså...En annan kille har ja lärt känna å vi ses ibland... inget sånt där heller... men så har vi en tjej från Kiruna hon å jag har barn med funktionshinder... men de är varierande. Så nej ja vet inte om du har rätt där heller.



Men givetvis är vi väl något sånär lika och ahr gemensamma punkter.



3 New York:

svarade nog inte på din kommentar så here it comes!



sv: jag tror att alla innerst inne vet att porr inte är naturligt. det tillhör inte vardagen att man har sex efter fem minuter, som du säger, med en främling.

Om porr ger en sned verklighetsuppfattning eller inte finns det ju delade åsikter om. För vissa menar att man påverkas jättemycket och vissa menar att man inte alls påverkar så mycket. För jag menar, som du o jag sitter o säger så är det oftast inte så människor faktiskt ser ut. Dock gör ju dem det, uppenbarligen. Men det ska inte vara ett ideal.



Det är lite svårt att veta hur idealen har varit förr för bröst och snoppar typ. Men det har med all säkerhet funnits ideal. Bara för att idealen inte spreds med porr förr betyder det inte att dem inte har spridits.

Jag tror också att på 1700-talet var det många män - om man ska tänka på Oscar Wildes "dorian Gray" som jag tror utspelar sig på 1700-talet, som faktiskt hade sex med många kvinnor. Då hade de ju något att jämföra med..



jag vet inte vad som är den vanligaste bröststorleken, hade varit intressant att ta reda på det hahaha. Men allt i porr är ju överdrivet för att det ska nå tittaren. Så är det ju.

4 darja:

sv; alltså när det gäller maiden så tycker jag inte senaste plattan är dom. Eller vad man ska säga. Jag menar visst, det väl bra att dom går vidare och "utvecklas" och varierar sig. Men varken plattan innan den här eller den senaste har hållit nivån, om man frågar mig. Älskar gamla Maiden, hur ut tjatat det än låter, hehe. Har helt ärligt bara två låtar jag gillar från senaste plattan, rätt otippade, When the wild wind blows och mother of mercy. Hehe^^

5 darja:

SV; haha! Men precis! :)



förresten, får man fråga vad du heter på fb? xD

6 New York:

sv: haha, njae. det tror jag inte.



Det kan man tycka att det borde vara. Och egentligen är det lite så. Idealen är lite vad som uppfattas normalt, en norm. Ideal härstammar från kultur och liknande. De ideal vi har i väst är ju inte desamma som i öst. De ser på ett helt annat sätt på saker och ting.

7 New York:

sv: haha, jag har fotat Jenny. o hon heter ju så?

Men vad kul! Hon är söt!

8 New York - helgen blogg pågår!:

sv: ja, hon heter Jenny :) haha, absolut. hon oh ennes pappa glir görsnygga på bild :)



I Asien överlag bleker man ju sin hy. Det är typ samma sak som att vi solar solarium... men ideal beror ju på kultur, religion och sånt..

9 darja:

sv; hahha, facebook! xD

10 Tess:

Svar: Om jag försöker hänga med i mina jämnårigas tempo så blir resultatet att jag får mycket värre ont (har ont jämnt, men det är på olika nivåer) och till och med kan bli sängliggande i flera dagar. Ibland framkallas migrän av värken. Och det jag menade med fibromyalgi och leva i nuet är att fibron har hjälpt mig att leva mer i nuet. Jag kan inte göra så mycket utan måste ta saker i min lite långsammare takt. På så vis har jag fått lära mig att släppa efter lite på alla krav jag har på mig själv. Hoppas jag förklarat nu :-) Är svårt att förklara precis hur det är.

11 darja:

sv; haha, det avgör du själv, men jag är faktiskt inte så snuskig :P

12 Tess:

Svar: Jag skulle kunna vara med på något av det (om jag inte hade en dålig dag d.v.s. då jag inte orkar nåt). Jag får helt enkelt planera på ett lite annat sätt och så har jag försökt lära mig att inte bli besviken när jag måste gå hem tidigt o.s.v.

13 Tess:

Svar: Ja, jag har klarat första och andra Mario-spelet men det tredje.... omöjligt :-S

Kommentera här: