en revolution behövs i bloggvärlden

En viss darja fick mig att fundera. Jag startade fila på ett långt och smaskigt inlägg. Ett inlägg som blev längre och längre, det kunde bli hur långt som helst. Struntade dock i det hela och slänger upp det här istället (har adrig varit förtjust i de längsta inläggen).

Bloggvärlden är fylld av folk som inte kan skriva intressant eller har något att relevant att berätta. Alla har rätt att starta en blogg, men ingen bryr sig om vad du åt till frukost, att du är sen till skolan eller att du tittade på TV innan du somnade. Ingen.

Det finns folk i bloggvärlden som verkligen anstränger sig. Folk som ger recept på god mat eller härliga bakelser, är pålästa och startar intressanta politiska debatter, folk som lever med allvarliga sjukdomar och vill med dela av sig med sina erfarenheter (och genom det kanske hitta vänner för livet). Folk som faktist bidrar något till världen eller åtminstone försöker. Både bloggvärlden och den riktiga. Varför är det inte dom som representerar bloggvärlden?

Jag tycker alla ni som har en blogg, men som inte har något relevant att berätta eller bara försöker nå kändisskap genom att spamma er till många läsare ska lägga ner. Gör något bättre med era liv. Träffa kompisar, plugga mer, ta en sväng till gymmet...

Vägrar ni bättra er har denna tös ett budskap till er :-)

              

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Rock By Pervelinn:

True true :)

2 Tess:

Tycker även "Dagens outfit" är så otroligt trist att läsa om. Många verkar köra med det också och tror att de på så vis är modebloggare. Jag kan erkänna förresten att jag har haft några ointressanta inlägg i min blogg. Ointressanta för andra alltså, men eftersom min blogg är mest för mig själv så har jag publicerat dem ändå :-) Varför göra det i en blogg kan man fråga sig då, när man bara kan skriva och spara en word-fil på datorn...? Det är för att jag gillar hela blogg-grejen :-)

3 darja:

hahaha, precis! :) trevligt å bli omnämnd åxå :)



sv; haha, har faktiskt redan lagt till dig ;) mjo, förstår vad du menar, har tänkt på det jag med... fast jag råkar sitta på vetskapen vilken som är bättre ;)



njaeo, mest när man har pengar, eller råkar komma över något riktigt fynd. Men jag har bestämt mig för att dö med den bästa vinyl-samlingen ever. Så jag har jobbar på den! xD

4 Rock By Pervelinn:

The Dirt var grymt bra, sträckläste den på några timmar tror jag. xD Mot slutet blev den dock lite seg när dom började lugna ner sig ;)

Men håller med är man intresserad av något gör det läsningen så mycket enklare. (Kanske därför skolarbetet går åt helvete) xD

5 Rock By Pervelinn:

Faktiskt, vad vinner man på att lära sig något som man själv inte finner intressant.

6 Rock By Pervelinn:

Faktiskt, vad vinner man på att lära sig något som man själv inte finner intressant.

7 Tess:

Svar: Tack för tipset! Riktigt bra gitarrspelande :-)

8 darja:

sv; haha, ja trots allt så är det ett himla smidigt och enkelt sätt att hålla koll på alla bloggar! Speciellt om man är som jag och läser många bloggar, som inte uppdaterar varje dag. Har nog 30-40 nånting, dom flesta är dock ärvda av farsan xD Hm.. kanske får fixa det nån gång i framtiden! Många verkar inte ens förstå vitsen i att köpa skivor ni för tiden, men det är ju en helt annan grej! Liksom hålla skivan/vinylen i sin hand, kolla alla som vart med å producerat, man får som en hel relation med plattan på det sättet, dessutom, med spotify så blir ofta låtar tagna ur sin kontext, vilket är synd. Jag menar, en platta görs ju av en anledning, för att förmedla en känsla, och hela plattan är viktig, även om man har sina favoriter. vilket jag är rädd att folk i våran generation har glömt bort!



oj... varning för lång kommentar xD

9 darja:

sv; hahaha, bra fråga! ;)

Jo, du har helt rätt. Band nu för tiden har för bråttom med att göra uppföljare och lägger inte ner samma energi på dom... Vilket är fruktansvärt synd. Haha, håller med, enda gången jag kan lyssna på mixar är om jag själv gjort dom, får då får man in sin egen känsla i mixen på något sätt. :)

10 tess:

Ja ha ja... så jag har en trist blogg. Men nu är de såhär att jag har över 150 läsare varje dag. Varför går de in då om jag är så trist som skriver om mina barn och mitt pyssel. Jag har många läsare som håller på med pyssel. Jag själv besöker massa bloggar som håller på med samma.



Vidare så är de ju många de stora som bara visar sina kläder och bråkar om ditt å datt är de mer intressant? Nej inte för mig men de har tusentals läsare. De har en krets som passar dom.



Vi är olika och det finns olika kategorier läsare.... men jag skriver för min skull och jag förvånas bara över att så få lämnar en kommentar. De är bara de.



Ja jag kan lägga in om samhälls händelser och jag kan till å med skriva ett skämt men jag har inte alltid sånt på lager... tyvärr. Jag hade nå skoj i skallen igår jag tänkte skriva... men nu är de helt borta tyvärr. Minns inte alls va de va... ler.



Men som sagt man kan skuta läsa om de inte passar. Att jag skriver om min son är oxå för att jag har en hel hög med barn med npf och vi stöttar varann och ger tips,, flera lagar den mat jag lagt recept på och flera läser de böcker jag tipsar om. så ja va vet jag....



//tess

Kommentera här: