R.J.D

Söndagen den 16:e Maj 2010 avled en av rockens största ikoner: Ronnie James Dio. Jag var lite sen med att snappa upp information om detta. Fick reda på det genom att gå in på Flashback och rös i hela kroppen när jag insåg att det var ett faktum och inget påhitt.

Många kändisar har använt sig av och använder sig fortfarande av stora mängder alkohol, droger, cigaretter och andra onyttigheter. Ronnie James Dio var inte en av dem. Han var känd för att satsa på musiken i första hand. Därför trodde jag att han skulle ta sig igenom cancern och leva i minst tio år till.

                                

Det tråkigaste för egen del när sådant här händer.. det är drömmarna som försvinner med honom. Drömmarna om att stå på diverse festivaler och uppleva några av de bästa kvällarna i mitt liv. Drömmarna att få, på mitt eget vis, uppleva något i stil med 60, 70 och 80-talets glada dagar som jag aldrig fick chansen till då det begav sig.

              

Nu är det upp till hans vänner att ge oss fans ett värdigt avslut på hans karriär. Jag tänker mig en konsert lik den Freddie Mercury (sångaren av Queen) fick när han passerade. Att andra storheter som varit involverad i Ronnnie James Dios liv samlas ihop för en magisk kväll. En kväll att rocka loss, säga adjö och samtidigt klargöra för världen vilken förlust som just skett.

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Anders:

Håller med, det där var förjävla tragiskt. Hade sett fram emot att se Heaven and Hell med Dio och Co på Sonisphere i augusti men... RIP RJD. Tack för besöket och kommentaren på min blogg förresten, välkommen tillbaka!

Kommentera här: