en konstig fransman

Fredagen den 26/7 vågade jag mig på bio. Det var obestämt vad och min polare Italiano skulle se, men polaren var nog i smyg väldigt sugen på att se Änglavakt. Så var det med det.

Änglavakt var den, mycket möjligt, skummaste filmen jag sett. En film med två sidor. En väldigt allvarlig och den andra var..ja.. oseriös, flummig, rolig (?). Det finns antagligen inget ord i det svenska språket som skulle ge en bra beskrivning.
 
Min polare beskrev filmen som mer utav en konstfilm än något annat. Det kan jag nästan instämma på. Handlingen i sig fanns det luckor i och mixen mellan det seriösa och oseriösa kan nog förstöra för den som vill se ett snyftar drama. Men fransmannen på bilden under gjorde den stundtals underhållande och originell som bara den.

I vanlig ordning var det kul och se Stockholm på film också :)
                          
 
 Tchéky Karyo, en konstig fransman

//
GeorgVanHalen

Kommentera här: