Do 4 Love

Häromdagen kände jag närvaron av min gamle vän Ioannis (eller Jannis som jag trodde han hette under en längre tid) genom låten Do 4 Love av 2Pac.

Saken är den att 2Pac var (och kanske fortfarande är) Ioannis favoritartist. Detta ledde en dag till, läs och häpna, att han ville komma över till mig och få tag på diverse 2Pac bilder via dumburken. Detta var en tid innan alla hade internet, innan internet var snabbt och effektivt och mest relevant att det var ohyggligt dyrt. Så dyrt att jag tog betalt för att han skulle få tag på sina bilder. Hahaha, det var illa måste jag säga. Tänk dig att ta betalt för att låta kompisen svara på mail eller skriva ett blogginlägg idag. Där. Där har ni en prisvinnande komisk-sketch om man hittar rätt skådespelare :-)

Musiken av 2Pac har inte påverkat mig något särskilt förutom låtarna Do 4 Love, California Love (ft. Dr. Dre) och Changes. Mestadels för att den första påminner mig om Ioannis men även för att den har en fräck och välgjord musikvideo.



Jag gick i samma klass som Ioannis i högstadiet och även i samma skola i gymnasiet (dock såg jag knappt honom pga. skolans storlek och våra olika scheman) och efter en konsert för några år sedan gled han förbi mig i en lagom påkostad bil när jag gick runt i mina kvarter. Han stannade och hälsade sedan försvann han. Försvann likt en dröm.

Vad han gör idag har jag ingen aning om och vem vet om jag vi någonsin kommer mötas igen. Men han är alltid välkommen hem till mig på en öl, en skiva bröd eller vad han nu behagar. Tills den dagen kommer får jag nöja mig med den spirituella vänskapen vi har genom låten Do 4 Love.

// Det här är GeorgVanHalen som signar ut, slut!

Kommentarer:

1 tess:

Jag höll till på Familjeliv. Där finns massa olika forum och trådar.



Men där är jag inte medlem längre.



Här är bastu men just nu har vi världens åskväder... jobbar kvällen.



Jo men nu ser du fakta... de stora snopparna tar över...



//Tess



2 Amanda Rosende - Mode, Make up och Foto:

sv: jo helt rätt :)

Kommentera här: