två saker that sucks ass

1. Nyligen hittade jag en gammal trislott hemma med vinst på 25 kronor x 2 (dvs. 50 kronor). Denna lott lämnades in, de skrapade av "den förbjudna rutan" och what do you know? Den skulle senast lämnas in November 2010. Därmed fick jag inte hämta ut någon vinst. Jag (inklusive min far) har alltid trott att man kunde lämna in en lott oavsett tidpunkt. Killarna i kiosken gav rådet att skicka den till svenskaspel, men ärligt? Kommer svenskaspel ta emot och betala vinst för en utgången lott där dessutom den förbjudna rutan numera är skrapad? Svårt och tro det...

2. Jerry Seinfeld ska köra en stand up i Sverige. Då jag sett samtliga Seinfeld avsnitt många gånger om skulle jag gärna se Jerry Seinfeld live. Men priserna.. från 695 - 1795:00 kronor. Vad är det här? Seinfeld sände sitt sista avsnitt 1998. Det var tolv år sedan och jag har även sett (på Jay Leno eller liknande show) att alla repriser, DVD-boxar och annat har dragit in MÅNGA miljoner genom åren (tror även de nämnde att Seinfeld är en av de serier som dragit in mest pengar genom tiderna). Varför ska då en biljett kunna gå upp till 1795 kronor? Jag har det senaste året varit på AC/DC, Jeff Beck och Europe live (alla är världsartister med många miljoner sålda album bakom sig) och deras sammanlagda pris går under EN stand up med Jerry Seinfeld. Min första tanke är att denna stand up kommer vara långtifrån fullsatt, men kan givetvis ha fel.

// Utan nostalgi har vi ingenting - GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Tess:

Läste Mårten Anderssons försvar till de höga biljettpriserna. De måste uppenbarligen stå för Seinfelds privatjet, hotell och allt annat han vill ha. Undrar om Seinfeld lider av lite hybris?

2 HighlanderTess:

Svar: Precis! För att glädja fansen så kunde han göra så. Han hamnar ju inte direkt på bar backe av det. Men som de säger: "Mycket ska ha mer".

3 Tommy:

Triss lotter suger verkligen.

Jag har alltid drömt om att vinna den special vinsten 50.000 :- varje månad i 25 år.

Jag har bara vunnit 50kr som mest. Är längt ifrån min dröm. Fin blogg! Lyssnade på låten, gillade verkligen den, tack!

4 Cosmic Moose:

Usch. Det känns verkligen som att Seinfeld mjölkar sina fans på så mycket pengar han kan. Och de mest trogna kommer betala trots att det svider. Men jag hoppas att det bli som du säger. Att fanser bojkottar framträdandet. It's not like it wont be on youtube soon anyway.

Kommentera här: