Generation: Uttråkad?

I de följande meningarna citaterar jag ett inlägg från Flashback.

"Ursäkta, men vad är poängen att diskutera någon man inte bryr sig om?

Ibland undrar jag inte om den yngre generationen är ensamma och då blir det att ni hänger på flashB och diskuterar om artister, musiker, filmer, etc, som ni inte ens tycker om. Jag menar inte att vara ohövlig eller så, jag undrar bara om det kan ligga något i det? När jag var kring 20-årsåldern (är 43 idag) jobbade jag. Och jobbade jag inte var jag ute och slirade. Hade få lugna stunder i vart fall. Ibland undrar jag om det inte är en smula synd om eran generation?
"

Kan denna 43-åring ha mer rätt? Jag tror knappt det, men har dagens yngre verkligen inget bättre för sig? Enligt min erfarenhet är det MÅNGA som håller på likt beskrivningen. Alldeles för många.

Är dom inte för trötta efter en dag på jobbet för sådant här? Har dom ens jobb?
Har dom inga riktiga, produktiva, intressen?
Har dom inga körkort så dom kan starta bilstereon och glida på stan?
Är TV-utbudet verkligen så dåligt?
Finns det inget dom kan hjälpa till med hemma?
Vart är flickvännen (eller pojkvännen, om läget nu är på det viset)?
Har dom ingen gammal film på lager de kan slänga fram och glo igenom?
Går dom inte på gymnasiet eller på högskola? ..

Gillar man att diskutera är det väl alltid mer givande att diskutera i ett ämne man brinner för?

Är dessa nya generationernauttråkade att de inte har något bättre för sig än att diskutera ett band de knappt har hört, en film de somnade under eller en bok de bara läst fem sidor av?

// Det här är GeorgVanHalen som signar ut, slut!

Kommentarer:

1 Tratten a.k.a Pinkskin:

Trodde aldrig att jag någonsin skulle bli citerad (på ett positivt vis)... En stor ära! Jag blir nästan tårdränkt! Ibland undrar jag om någon egentligen BRINNER för något längre? Vi har blivit så indränkta i film och musik i långa banor. De som räknar pengar hävdar att det är kris inom film och musikbranschen på grund av nedladdningen, men jag kan inte se någon kris hur jag än tittar. Går inte att jämföra utbudet idag med hur det såg ut på 80-90talet. Eller så har jag fallit för klassikern "det var bättre förr"? Sist vill jag rekommendera en film... "Hot fuzz" - en genialt rolig, engelsk, rulle! Underbara karaktärer och en handling som aldrig står still. Vi hörs eller något i den stilen... // Stefan

2 Tess:

Bra poäng, men tror inte det gäller enbart unga. Är medlem på sajten FamiljeLiv och där verkar en del ÄLSKA att klanka ner på andra och leta fel och veta bäst själva. Det är inte alltid ungdomar :-)

3 JENNIE:

Haha ligger nog lite sanning i det där. Men vad ska jag säga? Jag diskuterade precis på min blogg hur människor svarar i telefon... Jag skulle ha kunnat skriva världens inlägg om världsproblem som AIDS eller mobbing. Men jag valde att skriva om hur folk pratar i telefon... haha.

Kommentera här: