GeorgVanHalen presenterar Toblerone

Det var inte senare än idag jag åt en Toblerone senast. Jag fick den av min far, vem varit på Färja till Tallinn med två goda vänner. Efter att avnjutit denna chokladbit kände jag mig tvungen att göra reklam med större genomslag än när Mona Sahlin försökte få sig en Toblerone.

Toblerone har faschinerat mig en längre tid. Varför ? Jo, för att ett av de få riktiga minnen jag har av en gammal klasskompis, Evelina, var just att hennes favorit var Toblerone. Det var fascinerande för det fanns en tid då jag inte gillade denna choklad och jag förstod ingenting över hur det kunde vara hennes favorit. Men nu förstår jag, nu när det även min favorit !

Mitt insider tips till dig är att förvara din Toblerone i kylskåpet. Då blir den hårdare och får genom det, enligt mig, en väsentligt godare smak. Företaget bakom Toblerone har precis som de flesta andra försökt sälja sin produkt i olika smaker och storlekar, min favorit är ändå originalet, gärna riktigt stor och jag verkar inte vara ensam om att tycka så..


               Snacka om en lyckad fikarast han måste upplevt

                                             
                                                                 Toblerone gör en glad
                                                            När var du så här glad senast? :P

                                     
                                              Brudarna älskar riktigt stora..


                  Grabbarna också!

            
                      Man blir även stark av Toblerone :)

... Frågan är nu bara.. när åt du Toblerone senast?

// GeorgVanHalen 

Kommentarer:

1 Ironielle:

Älskar toblerone! Har en stor i kylen som jag norpade av senast i går kväll! ;)

2 I r o n i e l l e:

Ja, de stora är godast! Det ska vara lite tandknäckarvarning när man ska bita av en bit, för självklart har man ju toblerone i kylskåpet, eller hur? :) Men jag har heller aldrig fått prova de allra största, har otur i spel :(

3 Andréa:

Sv: Minns inte, antagligen hade du kommenterat på någons blogg :)

Kommentera här: