mitt möte med en yngre generation

Det var min vän Cecilias födelsedag och hon ville göra det.
Gå på bio alltså, vad trodde du ?

Hon är en av många tjejer som sett den första filmen i serien Twilight och ville därför se efterföljaren, New Moon. Jag hängde på även om filmen inte direkt är riktad åt killar i sina bästa dagar, 24-åringar. Något jag blev mer än medveten om under filmens gång.

Det är en film för tjejer i sin tidiga pubertet och hur kan jag garantera det? Jo, biosalongen var full med tjejer mellan 11-14 år och när karaktären Jacob (som var riktigt vältränad) tog av sig sin t-shirt för att stoppa den kvinnliga huvudkaraktären från att blöda hörde jag något. Många av tjejerna i biomörket skrek till och fnittrade som aldrig förr!

Jag trodde det var filmens ljudeffekter i någon sekund, haha. Tjejerna var på G även under andra delar av filmen. Det var humor på hög nivå, det vill jag lova :-)

Filmen då? Det var det sämsta filmen jag sett, sorry Cecilia. Replikerna kändes inövade, de som skulle föreställa "vampyrer" var endast överdrivet vitt sminkade, storyn var tunnare än en kexchoklad, tidmässigt hoppade den väldigt snabbt och det kändes orealistiskt även för en film om vampyrer, slutet av under all kritik. Behöver jag fortsätta?

Ångrar jag att mitt besök på New Moon? Nej, de unga tjejernas roliga utbrott var mer än värda pengarna och samtidigt fick jag inse att min tid som ung är över, jag tillhör inte den yngre generationen längre.

//
GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 Cosmic Moose:

Nu har jag ite sett den senaste Twiligt-filmen men jag tyckte inte att ettan var så bra. Mest störde jag mig på den VÄRDELÖSA huvudpersonen som var tråkig, svår att tycka om och dessutom en dålig skådespelerska. Usch, säger jag.

Kommentera här: