The 90's - ett försvarstal

Gjorde ni som jag och tittade på "The 90's - ett försvarstal"? Oavsett vad ni gjorde borde de rader jag kommer få ner att läsas.

Henrik Schyffert gjorde något vågat. Han utförde en personlig 105 minuters monolog live, inför "hela" svenska folket. En monolog vars grund inte ens var humor. Givetvis var det en del humor med, men inte lika mycket som många med stor sanolikhet trott. Det var ett och annat skratt mellanåt men det jag anser vad det bästa var ändå hans konstanta prestation under denna tid (håll i tankar på att  Parlamentet är ca 25 minuter och då är det fem stycken, här står en kille helt ensam med väldigt lite rekvista och ska underhålla i över fyra gånger så lång tid). Om showen var 100 % sanningen (vilket den kan vara) tog det stora ballar av stål för att stå sådär utlämnade. Man såg efteråt hur slut han var, jag har svårt och tro att det var fejkat.

Jag har en större respekt för Henrik Schyffert som TV-profil efter detta framförande. Det var kul och höra att även en sådan "skojare" som hängt med i större delen av ens liv i något hörn har helt andra sidor än de man är van vid att se.



Ämnesbyte: ett tips för dem som gillar The Rolling Stones är att Stampen (www.stampen.se) har just en The Rolling Stones kväll den femte juni :)

/ GeorgVanHalen

Dagens sånginsats
Queens of the Stone Age - "You Got a Killer Scene There, Man..."

Kommentera här: