gripen och förnedrad

Två yngre väktare passerade mig under mitt korta besök i  gallerian. Det syntes klart och tydligt att problem uppstått och dom blivit tillkallade. När jag hade gjort mitt mötte jag samma väktare på vägen tillbaka. Då hade de gripit en kille på cirkus 20 år. Han skämdes otroligt med ett léende på läpparna och med två jämnåriga väktare på var sida. Flickvännen (?) och kompisen gick precis bakom och kunde inte hålla sig för skratt. Gripen, förnedrad och skrattandes fördes han till väktarnas hemliga kvarter.

/ GeorgVanHalen

Dagens sånginsats: Aerosmith - Walk This Way

Kommentarer:

1 Cosmic Moose:

Hm, är det bara jag som inbillar mig eller är det så att du medvetet väljer en låttitel som på ett eller annat sätt kan kopplas till inlägget..

..eller tänker jag för djupt? :P

2 Georg:

Du tänker djupt och rätt :-)

Oftast väljer jag dagens favorit eller veckans favorit, men ibland väljer jag efter ämnet. Detta är ett sådant inlägg!

Kommentera här: