pyscho-bebisen

Det var inte mer än några dagar sedan det ringde på telefonen hemmavid. Jag svarade och trodde att linjen var bruten. Sekunder efteråt förstår jag vem det var som ringde. Det var psycho-bebisen.

För en väldans massa år sedan ringde psycho-bebisen för allra första gången. Då trodde jag att det var en vanlig bebis som nått en speed-button på familjens hemtelefon eller en kompis som hade lite för tråkigt. Om någon av dessa tankar skulle stämma, hur kommer det då sig att psycho-bebisen ringt med extremt udda mellanrum i definitivt mer än fem år? och varför är det alltid jag som svarar? Det kan omöjligt vara flera bebisar som av misstag ringt samma nummer och agerat på liknande sätt gång efter gång.

I detta samtal hördes ett framsteg, jag hörde rösten. Psycho-bebisen sa något om en Monika och härmade mig när jag sade frågande: "Hallå. Hallå. Är det någon där..". Trots framsteget är det inte kul och har aldrig varit det...  vem kan vara en bebis i mer än fem år? Bara psycho-bebisen.

Kanske är det en konspiration ifrån en syskonskara av bebisar? En syskonskara av psycho-bebisar...grymma tanke.

/ GeorgVanHalen

Dagens sånginsats: Def Leppard - Have You Ever Needed Someone So Bad

Kommentarer:

1 Cosmic Moose:

Jag tror att det är någon av dina vänner som ringer dig...alldeles för märkligt annars..

Kommentera här: