Balle av Stål

Frank The Tank, G-Unit, John-John och Överste Kalash

Det var vi fyra som vågade oss upp på Kulturhusets tak på sommarens sista söndag. Jag var där först av alla och undrade först vad jag lurat in alla på, det var inte mycket folk där endast några få vilka satt och åt. Det övriga folket kanske var på dejt. Det såg ut så.

Snart kom gänget och vi bänkade oss för en bit mat och folket som jobbade där betedde sig som min bästa vän. Undrar varför (?). Showen närmade sig och personalen erbjöd oss ett klassiskt café-täcke (ett ljublått sådant, precis som fjortisar använder när de bestämt ska sitta ute i kyla och ta en café au lait). Vi satte oss snart vid scenen, i våra täcken och kände oss allmänt manliga. Vi väntade och väntade.. jag började igen tänka "vad tusan har jag lurat hit folk på?". Det krävdes en balle av stål att sitta i kvar kylan och bara vänta tills han dök upp på scen:

(Mannen på bilden) Fredrik Andersson - känd från Ballar av Stål

Fredrik Andersson skötte kvällen och förutom att presentera komikerna körde han lite egna skämt, vilket han gjorde väldigt bra. Helt klart den bäst föreberede komikern inför kvällen.

En efter en körde komikerna sina nummer. De bästa (enligt mig) var Ola Söderholm och Soran Ismail trots att den sistnämnde drog ut lite mycket på vissa skämt. Även Özz Nujen (inte var inräknad i showen) hoppade in och körde riktigt bra. De övriga var inte dåliga. Alla hade några ess att slänga ut, men samtidigt märkte man att några inte körde 100 %. Med tanke att det var sent en söndagskväll var det förståeligt. Det viktiga var att man skrattade gott och det gjorde man!


Tillställningen kostade som sagt 100 kronor (vad är det? en bra lunch eller ett biobesök..), den var på Kulturhusets tak (riktigt schysst ställe) och har ägt rum vissa söndagar under sommaren. Jag rekommenderar tillställningen (nu eller till nästa sommar, om det då fortsätter). Om den ens är hälften så bra då som igår är den fortfarande prisvärd. Detta var nämligen en av de bästa söndagskvällarna jag upplevt.

// GeorgVanHalen

Kommentarer:

1 E:

Stabil kväll vad det verkar..går det flera gånger innan sommaren är helt slut eller?

2 Georg Hendrix:

Svar E: Jag vet inte! Özz Nujen pratade om att han skulle vara där veckan efter, så han verkar ha någon form av show. Men jag tror exakt denna tillställning är slut för i år. Ej 100% dock.

Kommentera här: