100 kronor för mycket

"titta vilken gentleman...mycket trevligare än min fru" sa han, om mig. Det var en man på ICA som bar på mycket och tappade två piroger. Två piroger jag plockade upp åt honom.

Nog om det.

Igårkväll var jag ute med en hel drös av kurskamrater på söder och tog en öl eller två och delade något skratt. När jag kom hem hittade jag till min förvåning mer pengar än väntat i min plånbok. Skönt värre, men det fick mig och tänka på hur otroligt onödig inträdesavgiften på egentligen är "krogar" är. Antingen tar gästen med sig kort eller en bestämd summa pengar (den senare förväntad att ta slut). VARFÖR måste det finns inträdesavgift? pengarna kommer ändå gå på alkohol och gästen kommer känna sig nöjdare med kvällen oavsett hur den slutar...Speciellt när en stor krets av dem som går på krogen, studenter, inte har särskilt gott om pengar. Sluta med sådana fasoner, nästan inget annat land har den kostnaden, varför ska vi?

100 kronor är 100 kronor för mycket.

/ GeorgVanHalen

Dagens låt:
Thin Lizzy - We Will Be Strong

Kommentarer:

1 Edvard:

"blockade" du verkligen upp pirogerna åt honom? ;)

2 GeorgVanHalen:

språknörd :D

3 Edvard:

:)

4 Edvard:

;)

Kommentera här: