Höga Kusten 2008

Bland det första jag såg dagen efter ankomsten var en föredetta huggorm, numera något snudd på oigenkänligt.

                  

Kort därpå fick besök av en familjevän som kom in vid vår sjöstuga via sin nya leksak, en båt. Hela styrkan, minus fotografen, var samlad och sedan skulle vår vän ut på nya äventyr. Samma båt användes senare för att åka ut på sjön och möta upp den kända båten "Göteborg".

 

Ett närliggande Bageri har börjat bygga ut i riktiga mått. Här är en lyftkran som i princip skulle kunna lyfta upp vår stuga.



Dagen efter, på årets finaste dag (?), var det dags att åka till Rotsidan för lite sol och bad. Givetvis var jag tvungen att ta en poserande bild, bara för saken skull.

 

Efter sol och bad begav vi oss till Norrfällsviken där vi bokat ett bord i "Hägglund". Middagen var för min del en Oxfiléplanka, mycket gott, mycket gott. Därefter blev det en liten promenad som slutade upp med en glass. Jag åt en "Kit Kat Strut", fina grejer det där.

     

En stund därpå gick M och A på en minigolf runda. En av banorna var en liten kopia av "Högakustenbron". Mycket imponerande och smart tänkt. A vann minigolfen med en marginal, ett skott eller två. Det blev en sådan där sommarkväll man kommer minnas länge, men vad som hände efter minigolfen får ni inte veta. 

                  

På vår sista riktiga dag var det Tradjazzfestival i "stan". Innan själva festivalen är det ett litet förspel vid ICA-affären, vilken har växt mer och mer för varje år. Här kommer en del av det spelande gänget in från vägen.



Allt gott har sitt slut även denna semester och detta inlägg. Här vinkar gamlingarna av oss i vår långa färd tillbaka till Stockholm och alla avgaser. Busschauffören fråga M: "Ska du inte med till Stockholm då?" M svarade: "Inte en chans". Chauffören skrattade och mumlade för sig själv: "Kommentarer överflödiga". Classic.



/ georgiboy

Dagens låt:
Kiss - Rock and Roll All Nite

Kommentarer:

1 Ceelicious:

Georgie o Gretchen uppe i Omne! Senast jag var där hade Henky på sig en t-shirt med trycket 'Jävlas inte med Stockholmarna' brilliant! Minns även att jag signade en gästbok vid hamnen när vi skulle till Högbonden (om jag inte minns fel) med ett dubbelnamn, jag tyckte det var sexigt med dubbelnamn(efternamn)på den tiden. En morgon innan frulle knallade vi över i pyjamas till grannarnas kor o sa hej. Å andra sidan var jag typ 16 då. Lööv baby, löööv.

Kommentera här: