ett tips till alla tjockisar !

Frödinge Kladdkaka. Ett måste!               

                  

Jag gillar vanligtvis inte kladdkaka.
Har aldrig tidigare ätit en kladdkaka som varit mer än "ok" och det har inte varit dåliga eller misslyckade kladdkakor jag fått smaka på.

På landet för några dagar fick jag smaka denna, Frödinge Kladdkaka, för första gången. Den var lite varm och väldigt mjuk (kladdig) serverad med en melon skiva, kiwi skiva och nästan flytande härlig glass.

Sådana här typer av efterrätter brukar annars vara skapliga eller "värda pengarna", men denna är på riktig resturant nivå.
Rekommenderas varmt till alla tjockisar därute!

/ georgiboy

Dagens låt:
The Rolling Stones - Shattered

Kommentarer:

1 Cosmic Moose:

Mm, kladdkaka är enligt mitt tycke den enda bakelsen som verkligen kompenserar det onyttiga i syndigt god smak. I love!



Nu till Batman. Ja, jag tycker också att Jack gjorde bra ifrån sig men nu är han ju för gammal för att spela Jokern som ung. Jag tyckte att Ledger var det självklara valet. Så det så!

Kommentera här: