la helga

Nu ska för engångsskull göra ett mer traditionellt blogginlägg om vad som händer i mitt liv. Jag har nyligen startat en 10p (numera 15p) kurs i Juridik, även kallad Juridisk Introduktionskurs, som till min överaskning faktist är en kvällskurs. Vilket har både positiva och negativa sidor.

Positiva sidor: Sova så länge som man vill (varje dag). Många snyggingar i klassen (har iofs inget med att det är kvällskurs att göra) men måste ändå nämnas och att dagar försvinner inte till intet, man kan välja på ett helt annat sätt vad man ska göra av dagen.

Negativa sidor: Det är nästan för få föreläsningar. Att ha föreläsning från 18:00 - 22:00 säger sig självt och det blir lätt att man tappar stinget att plugga vissa dagar.

Igår var jag ute med några gamla lumpare K & J-M. Mycket trevligt och mycket mat på Helenes Krog & Bar, därtill mycket gott. Grattis än engång till J-M, som fyller år idag :)

Sen blev det lite utav en utekväll, problemet var att det var alldeles för mycket killar ute på krogarna denna kväll, vilket inte stabilt. Annars så funkade det fint. Fullt med polisbilar över hela Sveavägen var det också, nykterhetskontroll antagligen.

Glömde nästan det största problemet, musiken på dagens krogar. Jag är i grund och botten en rocker men mycket rock är svårt att dansa till därför förstår jag varför det inte spelas särskilt mycket sådant på krogarna, men snälla, mycket av det som spelas är endast "boom, boom, boom" dvs. höga basgångar utan melodi, sång eller något annat musikaliskt. Spela schlager, 70-80-tals disco, glamrock, 90-tals hiphop .. vad som helst är lättare att dansa till än mycket av det som spelas idag. Jag vill gärna kunna sjunga med eller åtminstone ha lite melodi i det jag dansar till. Hoppas dagens generation säger stopp för detta dravel snart. Jag ogillar direkt inte techno, rave osv. men ibland går det för långt.

/ GeorgeKidd

Kommentarer:

1 linneaBruno:

du har obviously rätt angående musiken, can't stand it sometimes! waaaaay to go med juridiken btw! det måste man läsa;)

2 linneaBruno:

at man får med rättsfrågan som berörs..dvs vad rättsfallet egentligen rör för liten principiell fråga:) do you see?

3 linneaBruno:

glömde att parterna (kärande & svarande) kan va bra att nämna, tvistem, yrkandena, TR, HovR och HD's domskäl och domslut:D också kan vara bra att ha med:D

4 linneaBruno:

joo det går bergis bara du vill:) du får klä dig propert också;)

5 linneaBruno:

hmm..ja jag vet inte riktigt..men lättklätt kanske inte alltid är den bästa vägen även om det kan vaar trevligt höhö;) kanske någon festlig skjorta och ett par well fitting jeans?:D

6 linneaBruno:

eller så säger du bara.."i think i pass this time..and maybe i can buy you a coffee afterwards honeybun?;) haha nej jag vet inte georg det där får du klara själv!

Kommentera här: